شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
کد خبر : 55773

حجت اسماعیل زاده: ۴۹ شرکت دانش بنیان در صف ورود به بازار سرمایه هستند

حجت اسماعیل زاده: ۴۹ شرکت دانش بنیان در صف ورود به بازار سرمایه هستند
معاون پذیرش فرابورس ایران از قرار گرفتن 49 شرکت دانش بنیان در مرحله ارزیابی برای ورود به بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش شهر بورس، حجت اسماعیل زاده معاون پذیرش فرابورس ایران در همایش فرصت‌های تامین مالی شرکت‌‎های دانش بنیان در اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار داشت: در هر محلی که توزیع ثروت اتفاق بیفتد، امنیت ایجاد می‌شود و هرجا انباشت آن باشد، تهدید به حساب می‌آید؛ در این شرایط بازار سرمایه مکانیسمی برای توزیع سرمایه است.

وی افزود: حدود ۵۰۰ شرکت در مجموعه بازار سرمایه داریم که ۵۳ مورد از آن مربوط به اصفهان است و اصفهان بعد از تهران بیشترین تعداد شرکت را در بازار سرمایه دارد. توزیع این سهام، باعث می‌شود الزاماً تمام سهامداران آن از یک شهر نباشد و این یعنی سرمایه شهرهای دیگر به اصفهان می‌آید، پس جذب سرمایه بیشتر می‌شود.


بیشتر بخوانید: میثم فدایی: ورود استارتاپ ها به بازار سرمایه ادامه دارد


معاون پذیرش فرابورس ایران یادآور شد: بازار سرمایه بستر و محیطی دارد و کسی که به آن ورود می‌کند باید مختصات آن را بشناسد، ارزیابی کند و آن مختصات را بپذیرد.

حجت اسماعیل زاده گفت: در مجموعه طی سال 99 و 1400 نزدیک به 100 شرکت در فرابورس ایران پذیرش کردیم و از مجموع این 100 شرکت 35 شرکت عرضه شده‌اند. ما طی چندماه گذشته، پنج شرکت را پذیرفته‌ایم که سه مورد آنها دانش بنیان بوده‌اند.

وی درباره احتساب دارایی های نامشهود شرکت‌ها، عنوان کرد: دارایی نامشهود و ارزیابی آن برای ما دغدغه نیست؛ چراکه این موضوع به عنوان چالش مطرح نمی‌شود و حل شده است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شرکت در حال بررسی هستند که چند مورد دانش بنیان بوده و ۴۹ شرکت دانش بنیان در حال ارزیابی هستند که ۴ مورد اصفهانی است و این عدد کمی به حساب می آید.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − هفت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان