شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر : 75496

مدیرعامل سبدگردان الگوریتم در گفت‌وگو با شهر بورس تشریح کرد؛

جزئیات پذیره نویسی و زمان بازگشایی صندوق راسا الگوریتم

جزئیات پذیره نویسی و زمان بازگشایی صندوق راسا الگوریتم
مدیرعامل سبدگردان الگوریتم به تشریح جزئیات پذیره نویسی صندوق راسا الگوریتم پرداخت. پذیره نویسی صندوق راسا الگوریتم از امروز آغاز شده است.

حامد حامد‌ی‌نیا در گفت‌وگو با شهر بورس در خصوص پذیره نویسی صندوق راسا الگوریتم اظهار داشت: سدبگردان الگوریتم در حوزه‌های مختلفی ورود و ابزارهای مالی متفاوتی را تأسیس کرده است.

وی افزود: در همین راستا صندوق با درآمد ثابت مبتنی بر صدور و ابطال را جهت تکمیل زنجیره خدمات، از امروز (شنبه) به مدت پنج روز کاری پذیره‌نویسی می‌شود.

مدیرعامل سبدگردان الگوریتم خاطرنشان کرد: شرکت‌های سبدگردان معمولاً تلاش می‌کنند جهت ایجاد منافع بلندمدت برای شرکت و سرمایه‌گذاران خرد، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک تأسیس کرده تا از یک طرف خدمات متنوع‌تری را ارائه و از طرف دیگر به درآمدزایی پایدار برسند.

حامدی نیا یادآور شد: تأسیس انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک با درجات ریسک متفاوت، می‌تواند بازده تعدیل شده به ریسک مناسبی را نصیب سرمایه‌گذاران کند.

وی ادامه داد: با اتکا بر این استراتژی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری متنوعی را در حوزه‌های مختلف تأسیس کرده‌ایم. در حال حاضر صندوق سرمایه‌گذاری تأسیس شده سبدگردان الگوریتم عبارتند از صندوق سهامی مانا الگوریتم، صندوق با درآمد ثابت دارا الگوریتم (با نماد دارا)، صندوق بازرگانی کوشا الگوریتم و دو صندوق جسورانه پویا الگوریتم و پیشگام.


بیشتر بخوانید: سبدگردان الگوریتم با یک صندوق جدید به بازار سرمایه می‌آید


مدیرعامل سبدگردان الگوریتم با بیان اینکه صندوق‌های با درآمد ثابت قابل معامله (ETF) معمولا فعالان بازار سرمایه را هدف قرار می‌دهند، گفت: صندوق‌های مبتنی بر صدور ابطال با درآمد ثابت که اکثرا با تقسیم سود ماهانه همراه هستند، هدف‌شان سرمایه‌گذاران خردی است که کم ریسک بوده و معمولا آشنایی کمتری با بازار سرمایه دارند.

حامدی نیا خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با استفاده از انواع و اقسام ابزارهای سرمایه‌گذاری کم ریسکی که در بازار سرمایه وجود دارد، بتوان بازدهی نسبتاً بیشتری نسبت به سایر ابزارهای با درآمد ثابت نصیب سرمایه‌گذاران مذکور کرد.

وی یادآور شد: بر همین اساس پذیره‌نویسی صندوق راسا الگوریتم که مبتنی بر صدور ابطال و با تقسیم سود ماهانه است را انشالله از ششم اسفند امسال آغاز می‌کنیم و این پذیره‌نویسی به مدت پنج روز ادامه پیدا خواهد کرد. قیمت هر واحد صندوق 100 هزار تومان بوده و سرمایه‌گذاران می‌توانند مبلغ دلخواه خود را سرمایه‌گذاری کنند.

شیوه خرید صندوق راسا الگوریتم

حامدی‌نیا به تشریح شیوه‌های خرید این صندوق پرداخت و تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند از طریق سایت صندوق سرمایه گذاری راسا الگوریتم و یا سایت سبدگردان و یا تماس با همکاران ما در سبدگردان نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

مدیرعامل سبدگردان الگوریتم افزود: با توجه به وضعیت فعلی نرخ بهره اوراق با درآمد ثابت و همچنین سپرده‌های بانکی، صندوق‌هایی که به تازگی پذیره نویسی می‌شوند، می‌توانند با نرخ‌های بهتری سرمایه گذاری کرده و بازدهی بهتری را نصیب سرمایه‌گذاران کنند. صندوق راسا الگوریتم نیز با اتکا به همین عامل می‌تواند نرخ سود بهتری را به سرمایه‌گذاران برساند.

وی راجع‌به ویژگی‌های صندوق گفت: صندوق راسا الگوریتم قابلیت نقدشوندگی مناسبی دارد و هر زمانی که سرمایه‌گذاران درخواست ابطال کنند، حداکثر در روز کاری بعد، وجوه مورد نظر قابل دریافت است.

حامدی‌نیا خاطرنشان کرد: تلاش‌مان این است که حتی بخش اعظمی از وجه مورد درخواست را همان روز پرداخت کنیم تا صندوق قابلیت نقدشوندگی بیشتری داشته باشد.

زمان بازگشایی صندوق راسا الگوریتم

مدیرعامل سبدگردان الگوریتم درخصوص بازگشایی این صندوق عنوان کرد: بعد از پذیره نویسی باید مدارک و مستندات به سازمان ارسال و بعد از انجام فرایند لازم، فعالیت صندوق آغاز شود اما سرمایه‌گذاران نگران نباشند که در این مدت سودی به پولشان تعلق نخواهد گرفت. این پول در بانک با نرخ سود مناسب بوده و هنگام بازگشایی روی قیمت هر یونیت تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

حامدی نیا گفت: معمولا بازگشایی بسته به نوع صندوق حدود یک الی چهار هفته به طول می‌انجامد که صندوق‌های مبتنی بر صدور و ابطال مانند راسا الگوریتم فرایند به مراتب کمتری را نسبت به صندوق‌های قابل معامله طی خواهند کرد.

وی با اشاره به مزایای افزایش تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در بازار سرمایه توضیح داد: صندوق‌ها راهکاری برای سرمایه گذاری غیرمستقیم است. هرچه این صندوق‌ها بیشتر شود، مطمئناً عمق بازار افزایش می‌یابد. افرادی هم که این صندوق‌ها را مدیریت می‌کنند متخصص این حوزه هستند که از یک طرف بازدهی بیشتری نصیب سهامداران کرده و از طرف دیگر ریسک را تا حد امکان کم می‌کنند.


بیشتر بخوانید: سبدگردان الگوریتم با یک صندوق جدید به بازار سرمایه می‌آید


چشم انداز بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲

حامدی‌نیا با اشاره به چشم انداز بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ ابراز داشت: با توجه به اینکه سودآوری و دارایی‌های شرکت‌ها در بازار سرمایه با گران شدن نرخ ارز حداقل از نظر اسمی رشد می‌کنند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بازار سرمایه رشد خوبی برای سال آینده داشته باشد.

مدیرعامل سبدگردان الگوریتم گفت: امسال سکه، دلار، ملک و بازار خودرو بازدهی خوبی داشته اما بازار سرمایه بازدهی چندانی نداشته است. در این راستا، بورس بازار عقب افتاده‌تری نسبت به سایر بازارهاست.

وی عنوان کرد: متأسفانه طی ماه‌های اخیر بازار سرمایه درگیر ریسک‌های سیستماتیک مختلفی بوده و همین عامل باعث رشد کمتر آن نسبت به سایر بازارهای موازی شده است.

حامدی نیا اظهار داشت: امیدواریم با خبرهای مثبت موجود و با کاهش ریسک‌ها، بازدهی بازار سرمایه هم از نقطه‌نظر اسمی و هم از نقطه‌نظر واقعی بهبود یابد.

مدیرعامل سبدگردان الگوریتم ادامه داد: اکثر سهام موجود در بازار وضعیت بسیار خوبی دارند و نسبت‌های P/E شرکت‌ها مناسب بوده است. اگر اتفاق خاصی در جهت افزایش ریسک‌ها رخ ندهد بازار سرمایه رشد خواهد داشت و این عقب افتادگی را جبران خواهد کرد.

سرمایه گذاران می توانند جهت شرکت در پذیره‌نویسی به وبسایت http://rasafund.com مراجعه کنند.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 3 =

غلامرضا نورزاد شنبه , 13 اسفند 1401 - 10:50

قرار بود پذیره نویسی راسا الگوریتم تا ۲۰ اسفند ادامه یابد؟

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان