شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر : 50090

تغییر مجدد مدت زمان آموزش سربازی

تغییر مجدد مدت زمان آموزش سربازی
با توجه به پایداری وضعیت کرونا در کشور، مدت زمان آموزش سربازی بار دیگر افزایش پیدا کرد و به 45 روز رسید.

به گزارش شهر بورس، خدمت سربازی یکی از مهم ترین مقوله برای جوانان ایرانی است که پس از 18 سالگی همواره در جمع های مختلف بحث آن به میان می آید. در ساعات اخیر، بحث تغییر مجدد مدت زمان آموزش سربازی به موضوعی داغ تبدیل شده است.

پس از شیوع بیماری کرونا در ایران، در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی، مدت زمان سربازی هم با کاهش مواجه شد و حالا بار دیگر به 45 روز بازگشته است.

دوره خدمت آموزش سربازی مهمترین دوره‌ای است که در پادگان‌های آموزشی و مراکز خدمت سربازی برگزار شده و هدف از آن ارائه آموزش‌هایی از قبیل اسلحه‌شناسی، تیراندازی، رژه ، مسیریابی در شب و روز و از همه مهمتر نظم پذیری است؛ اصول و قواعدی که یکی از بخش‌های خدمت نظام وظیفه را به خود اختصاص داده و همه مشمولان باید این دوره را بگذرانند؛ چه امریه داشته و چه عازم خدمت در پادگان باشند.


بیشتر بخوانید: تعیین نرخ خرید خدمت سربازی برای مشمولان خارج از کشور


اهمیت دوره آموزشی در میزان یادگیری سرباز با مفاهیم آموزش‌های نظامی است چراکه آموزش‌های تخصصی باعث می شود که آمادگی جسمی و روحی سرباز برای گذراندن دوره سربازی در مناطق مختلف بیشتر شده و سرباز در صحنه عملیاتی آمادگی کامل و لازم را داشته باشد.

تغییر مجدد مدت زمان آموزش سربازی

اما مسأله مهم، در دو سال اخیر کاهش مدت دوره آموزش سربازی در چند مقطع به دلیل وضعیت کرونایی غالب در کشور و افزایش سویه‌های مختلف کرونایی بود که دوره آموزش سربازی را در مقاطعی به ۳۰ روز تقلیل داد.


بیشتر بخوانید: حقوق سربازان در سال 1401 چقدر است؟


پیگیری خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از مسئولان مربوطه درخصوص آخرین وضعیت دوره سربازی و تغییرات مدت آموزش، حاکی از آن است که با توجه به واکسیناسیون سراسری کرونا و بازگشت شرایط عادی به جامعه، مدت دوره آموزش سربازی به همان ۴۵ روز قبل از دوران کرونا بازگشته و در تمام مراکز آموزشی و پادگان‌های نیروهای مسلح اعم از انتظامی‌، ارتش، سپاه و وزارت دفاع بدون تغییر در حال اجرا است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان