شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر : 51036

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته اول اردیبهشت 1401 چه می شود؟

بورس هفته اول اردیبهشت 1401 چه می شود؟
9 کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، وضعیت بازار سرمایه در روزهای آینده را پیش‌بینی کرده و به سوال « بورس هفته اول اردیبهشت 1401 چه می شود؟» پاسخ دادند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه در هفته گذشته روند متعادلی داشت و روزهای مثبت و منفی را سپری کرد. با توجه به اخبار مخابره شده به بازار طی روزهای اخیر وضعیت بورس در هفته آینده برای سهامداران جای سؤال دارد که بورس هفته اول اردیبهشت 1401 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ 9 کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس در هفته اول اردیبهشت 1401 پیگیر شده است.
محمدرضا اعلمی، ایمان خاکپزان، ایمان رئیسی، رباب شربیانی، کاویان عبداللهی، هومن عمیدی، سارا فلاح، سهیلا نقی پور و وحید نکویی؛ 9 کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته اول اردیبهشت 1401 چه می شود؟»، پاسخ داده‌اند.


بیشتر بخوانید: افق روشن بازار سرمایه در اقتصاد ایران


*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

محمدرضا اعلمی

عدم وجود برخی از ریسک‌های سیستماتیک مانند کاهش نرخ دلار یا اقدام دولت در خصوص فروش دلار و همگرایی بین شاخص کل و شاخص هم‌وزن شرایط را در وضعیت مناسبی قرار داده است.

شاخص کل حمایت یک میلیون و 488 هزار و محدوده مقاومتی یک میلیون و 543 هزار واحد را در پیش دارد.

اگر بخواهییم بگوییم که «بورس هفته اول اردیبهشت 1401 چه می شود؟»، پیش‌بینی می‌شود که بازار هفته آینده در این محدوده‌ها نوسان کند.

محمدرضا اعلمی

ایمان خاکپزان

در این هفته بازار صعودی و بیشتر مایل به سهام کوچک‌تر پیش‌بینی می‌شود و به نظر می‌رسد شاخص هم‌وزن عملکرد خوبی داشته باشد.

نمادهای با قیمت پایین (penny stock) از احتمال رشد بیشتری در دو ماه آینده برخوردارند.

ایمان خاکپزان

ایمان رئیسی

به‌ نظر می‌رسد هفته آینده نیز شاخص هم‌وزن مثبت و شاخص کل منفی باشد.

همچنین سهم‌های کوچک و گروه خودرویی که بیشترین ارزش معاملات را دارند مورد استقبال بازار قرار بگیرند.

ایمان رئیسی

رباب شربیانی

با توجه به رشد اخیر و رسیدن اکثر سهم‌ها به اهداف قیمتی، امکان افزایش عرضه در بازار طی هفته آینده وجود دارد.

برای خرید و ورود به سهم، باید احتیاط بیشتری لحاظ کرد و اولویت معامله‌گران باید بیشتر به سمت ذخیره بخشی از سود تحقق یافته در روند اخیر باشد.

رباب شربیانی

کاویان عبداللهی

در جریان معاملات هفته گذشته و مخصوصاً روز چهارشنبه، بازار منفی بود و تقاضا در اواخر بازار تا حدودی افزایش پیدا کرد.

با توجه به روند معاملات هفته گذشته و اتفاقات رخ داده، انتظار می‌‎رود هفته آینده روند متعادلی داشته باشیم و شاخص کل بتواند رشد کند. البته شاید این رشد زیاد نباشد و باید کمی احتیاط کنیم.

کاویان عبداللهی

هومن عمیدی

پیش‌بینی می‌شود با توجه به تثبیت شاخص کل در بالای یک میلیون و 500 هزار واحد، شاهد موج و حرکت صعودی جدید از بازار باشیم. چنانچه نمادهای شاخص ساز از بحث عوارض صادرات ضرر نبیند، این روند پایدار می‌ماند.

چنانچه مصوبه‌ها علیه شرکت‌ها باشد، احتمال از دست رفتن سطح یک میلیون و 500 هزار واحد و ورود بازار به روند نزولی دور از ذهن نیست.

وضعیت بورس در هفته آینده، بیشتر متأثر از تصمیماتی است که خارج از بازار گرفته خواهد شد. در صورتی که بحث اخذ عوارض صادراتی نهایی شود، اقبال از صنایع مرتبط با این موضوع کاهش می‌یابد، اما اگر این تصمیم نهایی نشود، امکان در پیش بودن رشد جدید برای بازار وجود دارد.

هومن عمیدی

سارا فلاح

با توجه به اخبار مثبت برای گروه خودرویی که در روز چهارشنبه منتشر شد، انتظار داریم هفته آینده خوب شروع شود.

احتمال توقف و استهلاک قیمتی در این ناحیه وجود دارد ولی ریزش و اصلاح عمیق بعید به نظر می‌آید.

بازار هفته آینده با سناریو محتاطانه، نوسانی و با سناریوی خوش‌بینانه صعودی خواهد بود.

سار فلاح


بیشتر بخوانید: وضعیت بورس مطلوب است


سهیلا نقی پور

تا زمانی که ارزش معاملات بالای ۵ هزار میلیارد تومان قرار بگیرد و ورود پول حقیقی به بازار ادامه داشته باشد، بورس قابل اعتماد و اتکا است.

با توجه به اینکه وضعیت بازار سرمایه نوسانی است، در این شرایط نباید رفتار هیجانی داشته باشیم.

با توجه به فصل مجامع و سودهای تقسیمی شرکت‌ها، انتظار روند افزایشی وجود دارد. از طرفی دیگر، شاخص کل مقاومت یک میلیون و 500 هزار واحد را پشت سر گذاشته و میل به افزایش دارد.

سهیلا نقی پور

وحید نکویی

با توجه به اینکه بازار سرمایه در ماه گذشته رشد خوبی داشت به‌گونه‌ای که در فروردین ماه شاخص کل به میزان 142 هزار واحد (11 درصد) و شاخص هم‌وزن نیز 52 هزار واحد ( 15 درصد) رشد داشته‌اند و با توجه به رسیدن شاخص کل به محدوده مقاومتی 1580 تا 1600 انتظار می‌رود در هفته آینده بازار متعادل‌تری را داشته باشیم.

به نظرم بازار در این محدوده نیاز به اصلاح دارد. منتهی نکته مهم این است که اصلاح از نوع اصلاح زمانی خواهد بود نه اصلاح قیمتی.

تا زمان برگزاری مجامع شرایط کلی بازار مناسب است و تقاضا برای سهام وجود دارد؛ لذا تا آن زمان اصلاح قیمتی خاصی را متصور نیستم و ریسک کاهش قیمت شدید برای بازار وجود ندارد. بازار در هفته آتی متعادل‌تر پیش می‌رود و با کسب زمان و انرژی مجدد برای رشد آماده می‌شود. گروه‌های پتروشیمی و پالایشی و کامودیتی محورها بهترین گزینه سرمایه‌گذاری هستند.

وحید نکویی

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − نه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان