شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 4406

مدرس دوره‌های بازارهای سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

شاهد انقلاب نقدینگی در بازار سرمایه هستیم

هوشنگ نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر بورس، درباره روند بورس هفته آینده ، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌‎شود که در این هفته شاهد اتفاقات هیجانی در بازار بوده و یک بازار نوسانی داشته باشیم. در این هفته، احتمال نوسان بیشتر سهم‌ها از صف فروش به صف خرید و از صف خرید به صف فروش وجود

هوشنگ نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر بورس، درباره روند بورس هفته آینده ، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌‎شود که در این هفته شاهد اتفاقات هیجانی در بازار بوده و یک بازار نوسانی داشته باشیم. در این هفته، احتمال نوسان بیشتر سهم‌ها از صف فروش به صف خرید و از صف خرید به صف فروش وجود دارد، اما در کل روند بازار مثبت خواهد بود.

این کارشناس مالی در پاسخ به این سوال که «آیا در هفته پیش‌رو شاخص کل بورس تهران می‌تواند وارد کانال یک میلیون و 800 هزار واحدی شود یا خیر؟»، گفت: من احتمال می‌دهم که شاخص بورس هفته آینده نتواند این محدوده را پشت سربگذارد.

نجاتی یادآور شد: البته اصلاح بلند مدتی هم در بازار نمی‌بینم و اصلاح‌های کوتاه مدت 20 درصدی هم فرصت خرید محسوب می‌شوند. پیش‌بینی می‌کنم فردا (شنبه) بازار با ترس همراه باشد و حتی سهم‌های ETF دوم و سوم فرصت ورود هم بدهند.

بیشتر بخوانید:
کارنامه بورس در هفته‌ای که گذشت

وی با اشاره به اهمیت بورس در تحقق بخشیدن به جهش تولید، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری سال 99 را سال «جهش تولید» نامگذاری کرده‌اند و جهش تولید هم فقط در گرو بازار سرمایه است.

این کارشناس مالی افزود: مردم عادی که توان تاسیس کارخانه‌های چند میلیاردی را ندارند تا امر مقام معظم رهبری را لبیک بگویند، می‌توانند با سرمایه اندک خود در بورس سرمایه‌گذاری کنند تا در راستای تحقق این شعار گام بردارند.

نجاتی ادامه داد: مردم عادی با فعالیت در بازار سرمایه می‌توانند از تولید داخلی حمایت کرده و از چند جنبه به مملکت خود خدمت کنند. رونق بازار سرمایه، باعث افزایش تولید و اشتغال‌زایی برای جوانان این مرز و بوم خواهد شد. نتیجه همه اینها، کاهش اجناس قیمت‌ها است که این موضوع هم به نفع مردم تمام می‌شود و هم بحث حمایت از تولید را محقق می‎سازد.

اصلاح‌های کوچک فرصت خرید هستند

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه روند کلی بورس تهران را صعودی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر هیچ نگرانی در بازار احساس نمی‌کنم. البته اصلاح و ریزش با یکدیگر متفاوت هستند و من در هفته آینده اصلاح‌های کوچک را فرصت خرید می‌دانم.

وی راجع‌به عرضه سهام‌ دولت در قالب صندوق‌های ETF، گفت: در حال حاضر بحث سهم‌های دولتی با شاخص‌سازها متفاوت است. در حال حاضر شاید یک طرف بورس تهران سهام دولتی و یک طرف دیگر سهام شاخص‌ساز و سایر سهم‌هاست.

بیشتر بخوانید:
اثر دو عامل بر عبور شاخص از مقاومت ۱.۸ میلیونی

نجاتی با تاکید بر لزوم عمق بخشیدن به بازار سرمایه، تصریح کرد: حرکت خوبی که سازمان بورس در برنامه خود قرار داده، افزایش عرضه‌های اولیه است که این موضوع باعث تعمیق به بازار سرمایه می‌شود. عرضه‌های اولیه، جذب نقدینگی هم می‎کند که این موضوع به نفع بازار است.

این کارشناس مالی همچنین ورود نقدینگی به بازار سرمایه را ادامه دار دانست و عنوان کرد: نقدینگی که در حدود دو سال گذشته وارد بورس شده، انقلابی در بازار سرمایه ایجاد کرده است. در حال حاضر نقدینگی حرف اول را در بازار می‌زند و به همین خاطر نگرانی خاصی از بابت ریزش بازار احساس نمی‌شود.

یک توصیه برای افراد مبتدی

مدرس دوره‌های آموزشی بازار سرمایه در ادامه به فعالان این بازار توصیه کرد: مردم می‌توانند حقوقی‌های سهامی که در یک ماه گذشته رشد شارپی داشتند را شناسایی کرده و بر اساس ورود و خروج آنها در یک سهم اقدام به خرید و فروش کنند.

وی ادامه داد: افراد مبتدی که می‌خواهند بدون ریسک کار کنند، می‌توانند پرتفوی خود را بر اساس سهم‌های عرضه اولیه بچینند و به صورت پله‌ای از این سهام خریداری کنند. تجربه نشان داده این سهام پس از تعادل، معمولاً از روی سطوح 23 فیبوناچی خود بار دیگر روند صعودی را آغاز می‌کنند.

نجاتی در پاسخ به این سوال که «به نظرتان گروه‌های پیش‌روی بازار در آینده مربوط به کدام صنایع خواهد بود؟»، گفت: پیش‌بینی می‌شود که گروه‌های انبوه‌سازی، کانی غیرفلزی، دارویی، غذایی و قندی برای میان مدت و بلند مدت ارزنده باشند. البته سهم‌هایی هم که قرار است در قالب صندوق ETF دولتی عرضه شوند نیز بسیار سهام ارزنده‌ای هستند.

بیشتر بخوانید:
آخر هفته ۲۲ هزار میلیارد تومانی بورس تهران

بورس مسکن چیست؟

تحلیلگر بازار سرمایه راه اندازی بورس مسکن را یکی از اقدامات مثبت سازمان دانست و افزود: پیش از این دولت شرکت‌هایی مانند بانک‎ها را تشویق می‌کرد که املاک خود را در بازار مسکن به فروش برسانند، اما حالا وزارت راه و شهرسازی با همکازی سازمان بورس بازاری تشکیل داده‌اند که از این طریق می‌توان به خرید و فروش ملک پرداخت.

وی یادآور شد: اگر بورس مسکن فعال شود، حرکت بسیار خوبی است، چون در این شرایط کمبود مسکن از بین می‌رود و از هر بُعد به نفع مردم است. همچنین راه اندازی بورس مسکن باعث می‎شود که قیمت‌های حبابی مسکن هم کاهش یابد.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

پراپ تریدینگ

کمان