شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر : 50669

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس پاسخ داد؛

بورس فردا 28 فروردین چه می شود؟

بورس فردا 28 فروردین چه می شود؟
هادی میرعلمی، کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سؤال که بورس فردا 28 فروردین چه می شود؟، گفت: ممکن است فردا بازار با فشار فروش مواجه شود.

هادی میرعلمی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره اینکه بورس فردا 28 فروردین چه می شود؟، اظهار داشت: به نظر می‌رسد بازار هنوز درگیر یک سری از مقاومت‌ها بوده که هنوز موفق به عبور از آن‌ها نشده است. در جریان معاملات امروز هم در گروه‌های خودرویی و پالایشی نوساناتی وجود داشت.


بیشتر بخوانید: بورس در فصل بهار صعودی است


وی افزود: قیمت آخرین معامله برخی از سهام از قیمت پایانی آن‌ها کمتر بود که ممکن است فردا بازار با فشار فروش مواجه شود، ولی این اتفاق به معنی اصلاح بازار نیست. به نظر می‌رسد این افزایش عرضه بیشتر به معنی جابه‌جایی سهامداران بوده و اگر ارزش معاملات افزایش یابد بازار می‌تواند به روند رو به رشد خود ادامه بدهد. در این صورت، شاخص کل و سهام مختلف می‌توانند از مقاومت‌های پیش روی خود عبور کرده و به اهداف بالاتر خود برسند.

این کارشناس بازار سرمایه به تشریح وضعیت کلی بورس پرداخت و گفت: بورس پس از اصلاح فرسایشی خود در حدود ۷ ماه گذشته که از شهریور 1400 آغاز شد و تا اسفندماه ادامه داشت، روند صعودی خوبی را آغاز کرده است. در این مدت، ارزش معاملات رشد کرده و توانسته است که از روندهای نزولی عبور کند که نشان از متفاوت بودن موج صعودی نسبت به قبل دارد.

بورس فردا 28 فروردین چه می شود؟

هادی میرعلمی افزود: در دوره رشد جدید بورس، کلیت بازار حدود ۱۵ درصد رشد کرد، اما در هفته‌ای که گذشت یک سری از اخبار منفی بازار را تحت تأثیر قرار داد. از طرفی دیگر، سهام بزرگ به مقاومت‌های خود رسیده بودند و نیاز به ورود سهامداران تازه نفس در آن‌ها احساس می‌شد.

وی با بیان اینکه روند صعودی بورس ادامه خواهد داشت، گفت: به نظر می‌رسد روند صعودی اینجا به پایان نمی‌رسد و می‌تواند کمی متعادل‌تر و با شیب کمتر تا فصل مجامع ادامه‌دار باشد. البته امید زیادی به اهداف بسیار بالا وجود ندارد و پس از کمی استراحت در همین نواحی، شاخص کل می‌تواند به سمت ناحیه یک میلیون و 500 هزار واحد و یک میلیون و 600 هزار واحد رشد کند.


بیشتر بخوانید: بازار بورس در هفته ای که گذشت چگونه بود؟


هادی میرعلمی در مورد تغییر دامنه نوسان، یادآور شد: تغییر دامنه نوسان تصمیم بسیار خوبی بود که سازمان بعد از مدت‌ها تصمیم گرفت تا به صورت فصلی دامنه نوسان رشد پیدا کند. بزرگ‌ترین فسادی که در بازار سرمایه شکل می‌گیرد به خاطر وجود صف‌های خرید و فروش است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: محدودیت دامنه نوسان به بسیاری از مشکلات سهامداران دامن زد که امری فراموش نشدنی است. هر چه دامنه نوسان بازتر باشد، صف‌های خرید و فروش در بازار کاهش می‌یابند و بازار منطقی‌تر رفتار می‌کند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان