شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر : 52259

بورس امروز 25 اردیبهشت | رکورد ارزش معاملات شکست

بورس امروز 25 اردیبهشت | رکورد ارزش معاملات شکست
در جریان معاملات بورس امروز 25 اردیبهشت، رکورد ارزش معاملات خرد بازار به بیش از هشت هزار میلیارد تومان رسید که از مهر 1400 تاکنون بی سابقه بوده است.

به گزارش شهر بورس، در جریان معاملات بورس امروز 25 اردیبهشت، بازار متعادل بود و شاخص کل در پایان معاملات، بیش از پنج هزار واحد افت کرد، اما شاخص هم وزن مثبت بود.

52 درصد سهام بازار معادل 344 نماد سبزپوش بودند و 48 درصد با افت قیمتی مواجه شدند.

معاملات نماد خساپا امروز با حواشی زیادی همراه بود و این نماد در نهایت با افت سه درصدی به کار خود پایان داد.

نماد آسیاتک که در روزهای گذشته عرضه اولیه شده بود، به دلیل رشد بیش از 50 درصدی متوقف شد.

ارزش معاملات خرد به بیش از هشت هزار میلیارد تومان رسید که از مهرماه 1400 بی سابقه بوده است.

امروز، بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۱۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۵ هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۵ هزار و ۴۴۳ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۶ هزار و ۴۰۳ واحدی را تجربه کردند.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۱۹ هزار و ۸۶۵ معامله به ارزش ۱۰ هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه غذایی بجز قند با ۶۷ هزار و ۲۹۳ معامله به ارزش ۶ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۴۷ هزار و ۷۱۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال، گروه زراعت با ۲۵ هزار و ۵۰ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال و گروه فلزات اساسی با ۵۱ هزار و ۷۲۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۳۶ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


بیشتر بخوانید:سال مالی شرکت های پرسود چگونه گذشت؟


در جریان معاملات امروز، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ۷۰۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با ۳۰۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با ۲۴۸ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۲۳۸ واحد و شرکت پالایش نفت تبریز با ۷۹۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۴۳۲ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۸۰۴ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۵۱۵ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۵۱۲ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۵۰۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.
نگاهی بر معاملات فرابورس
در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۸۷ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۴۸۹ واحد رسید.

در جریان معاملات بورس امروز 25 اردیبهشت، بیش از ۵ میلیارد و ۳۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت نفت ایرانول با ۴۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۶ واحد، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۵.۴ واحد، بیمه کوثر با ۵.۳۴ واحد و شرکت پخش البرز با ۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۴۳ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۹ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۹ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۶ واحد و شرکت پتروشیمی زاگرس با ۵.۶۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − سیزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان