شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
کد خبر : 6589

اولین واکنش مردم به خبر گشایش اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در پایان هفته گذشته رئیس جمهور از یک گشایش اقتصادی خبر داد که پس از گمانه‌زنی‌های مختلف مردم و کارشناسان اقتصادی با توئیت دیشب نماینده مجلس موضوع آن مشخص شد. محسن زنگنه، نماینده مجلس در توئیتی نوشت: «‏دولت قصد دارد با فروش ۲۲۰ میلیون بشکه نفت، بخشی از کسری

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در پایان هفته گذشته رئیس جمهور از یک گشایش اقتصادی خبر داد که پس از گمانه‌زنی‌های مختلف مردم و کارشناسان اقتصادی با توئیت دیشب نماینده مجلس موضوع آن مشخص شد.

محسن زنگنه، نماینده مجلس در توئیتی نوشت: «‏دولت قصد دارد با فروش ۲۲۰ میلیون بشکه نفت، بخشی از کسری بودجه را جبران کند.

اینکه دولت به این نتیجه رسید که با مدیریت نقدینگی، مشکلات کشور قابل حله، امری است مبارک،اما اینکه دولت بدون کار کارشناسی و خارج از مسیر قانونی، قصد دور زدن مجلس را دارد، سنتی است ناپسند.»

اما مردم به این موضوع واکنش‌های مثبت و منفی نشان داده‌اند که اکثرا نسبت به این طرح خوش‌بین نیستند. برخی از مردم با اشاره به طرح‌های پیشین مثل طرح پیش‌فروش سکه این طرح را شکست خورده می‌دانند.

تجارت نیوز در این گزارش افزوده است که در مجموع در بیشتر واکنش‌ها، مردم به این طرح این طور نگاه می‌کنند که دولت می‌خواهد کسری بودجه خود را با دست کردن در جیب مردم جبران کند.
نقشه دولت برای پول‌های مردم

«بعد سه سال باید با بشکه و بیست لیتری بریم در شرکت نفت دنبال پول و طلاهامون / مارو به خیر شما امیدی نیست شر مرسان»

«حالا معلوم شد که ته خزانه خالی خالی و فقط یه دستگاه چاپ پول دارند و یه سری شرکت ورشکسته و نفت رو دست باد کرده کشورهای نفت خیز باید از شما یاد بگیرند ونفتشونو به مردم خودشون بفروشند اصلا چه معنی داره نفتو به اجنبی بفروشیم از اولم دنبال اون ۲۷میلیارد خانگی بودند همه نقشه برای ارز وطلا خانگی است»

«دیگه سکه ندارند پیشفروش کنند نفت پیش فروش میکنند فردا روز هم که نفت تمام شه معلوم نیست چی پیش فروش میکنند»

«در هر صورت خدا به خیر کنه ممکنه بخریم و قیمتش تا چند سال کاهش پیدا کنه و هیچ سود خوبی نکنیم. سرمایه گذاری خوبی نیست خب چه کاریه به جای خرید این بشکه ها میریم توی بورس سهام شرکت های مختلف از پالایشی و نفت و گاز و فولاد گرفته تا بیمه و بانک و … رو میخریم و سبد سرمایه گذاری متنوع تری درست میکنیم»

«فقط دنبال اینن چه جوری جیب مردم خالی کنن»

«مردم گول نخورید دولت فقط فکر منافع خودشه تصمیمی که تو یک هفته گرفته بشه خدا میدونه آخرش چی در میاد، نفتشون فروش نمیره بازم مثل همیشه زور دولت به مردم میرسه و میخوان غالب کنن به ما»

«آخه کی میاد دلار و طلا خودشو که پشتوانه جهانی و بسیار قوی دارند رو بده، اوراق نفتی یه دولت ورشکسته رو بخره، لابد موقع سررسید سه ساله که فرا برسه ۴۰ درصدشو بعنوان مالیات برمیدارید، عین داستان پیش فروش سکه که راه انداختید»

«این هم طرح شکست خورده ایی هست مثل سپرده ارزی و ثبت نام سکه که آخرش زدن زیرش و نمیشه به دولت اعتماد کرد»

«دست دولت در جیب مبارک مردم. دیگه دولت رسما شده یه سفته باز بزرگ. سفت جیب مبارک بچسبید»

«بعد از مدتی یکی پیدا میشه از انهایی که در این طرح شرکت کردن درخواست مالیات و اگر زیاد هم سرمایه گذاری کنن بعنوان مفسد اقتصا ی شناخته میشن»

جنبه مثبت این طرح چیست؟

اگرچه در واکنش‌های اولیه خیلی از این طرح استقبال نشده است، اما به نظر می‌رسد برخی از مردم از اجرای این طرح استقبال خواهند کرد.

«برای بالا رفتن سهام بی ارزش شرکت های زیانده هزار و یک دلیل می آورید اما نفت را بی ارزش قلمداد می کنید ! مطمئنا اولین خریدار خود شما هستید بعد هم میگویید رانت بود و به ما کم رسید چرا بعد از عرضه عمومی توی صف روزهای بعد به ما نمیرسه !»

«سود تضمینی هشتاد درصد کجاش کمه. همین الان بازار به سود بیست درصد هم راضیه. از کجا معلوم دلار و سکه مثل سه سال پیش عمل کنن.»

بیشتر بخوانید؛
واکنش شخصیت‌ها و نهادهای سیاسی به اظهارات جنجالی فتاح در مورد احمدی‌نژاد
سیگنال امروز بازارهای جهانی به بورس/ افت دسته جمعی فلزات اساسی در بورس فلزات لندن
گشایش اقتصادی بالاخره اعلام شد/ فروش ۲۲۰ میلیون بشکه نفت به مردم

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 11 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان