شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر : 3057

رییس جمهور خبر داد:

تلاش شورایعالی بورس برای حل مشکلات مردم

حسن روحانی: ما ارز لازم برای تامین کالاهای اساسی در اختیار داریم و خریدهای لازم برای کالاهای اساسی انجام شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، حجت الاسلام حسن روحانی امروز در جلسه هیات دولت گفت: مردم هیچ نگرانی برای کالاهای اساسی نباید داشته باشند. ما ارز لازم برای تامین کالاهای اساسی در اختیار داریم و خریدهای لازم برای کالاهای اساسی انجام شده و مشکلی در این زمینه نداریم.مردمنباید هیچ نگرانی برای کالاهای اساسی داشته باشد.

رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: وضعیت کشاورزی ما امسال مناسب است. کشاورزان عزیز گندم به اندازه نیازمان تولید کرده اند و دولت آنها را خریداری می‌کند.

وی با بیان اینکه شرایط صادرات غیرنفتی ما امسال مطلوب است، گفت: البته یکی دو ماه اخیر به خاطر کرونا تردد های مرزی دچار مشکل بود، اما این مرزها همه گشایش می‌یابد و یکی بعد از دیگری مرزها باز می‌شود و صادرات غیرنفتی افزایشی می شود.

بازگشت تعادل به بازار ارز

روحانی خاطرنشان کرد: هم دیروز در جلسه اقتصادی و هم امروز امروز به رئیس بانک مرکزی تاکید کردم باید شرایط ارزی به شرایط تعادل برگردد.

رییس جمهور با اشاره به بودجه نیز گفت: در زمینه بودجه ما هفته گذشته مصوبات بسیار خوبی در شورای هماهنگی سه قوه تصویب کردیم خدمت رهبری فرستادیم و ایشان هم تایید کردند و مشکلی برای اجرای بودجه امسال تا پایان سال نخواهیم داشت وهمه پیش بینی ها را کردیم.

وی اضافه کرد: به زودی اوراق خزانه در بازار سرمایه منتشر می شود و این اوراق، اوراق بدون ریسکی برای مردم است که تحرکی هم در بازار به وجود می آورد.

روحانی گفت: تصمیماتی که برای رفاه مردم در بخش سهام عدالت گرفتیم، قدم به قدم اجرا می‌شود. امیدوارم مردم بتوانند 30 درصد سهام عدالت خود را در همین ماه خرداد با مراجعه به شعبات بانک‌ها عرضه کنند.

رییس جمهور افزود: بانک‌ها با فعالیت خود در بورس اوراق مردم را به فروش برسانند و پولش را به مردم برگردانند. خودشان هم حق ندارند سهام را خریداری کنند بانک‌ها کمک کنند وحق العمل کاری انجام دهند ولی حق خرید این که سهام را ندارند.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: اسهام عدالت برای مردمی که در شرایط سخت زندگی هستند، گشایش و روزنه‌ای خواهد بود و در این زمینه شورایعالی بورس و وزیر اقتصاد همه تلاش خود را انجام خواهند داد تا مردم، سال جاری در شرایط بهتری باشند.

منبع: سنا

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − شش =

پراپ تریدینگ

کمان