شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر : 4546

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس / ارزش معاملات امروز ۱۶ هزار میلیارد تومان شد

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس / ارزش معاملات امروز ۱۶ هزار میلیارد تومان شد
در جریان معاملات امروز بورس یک میلیون و ۶۶۵ هزار معامله انجام شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با افتی ۱۲ هزار و ۳۴۵ واحدی ( معادل ۰٫۷ درصد) به کانال یک میلیون و ۷۴۱ هزار واحدی سقوط کرد. این در حالی بود که وضعیت شاخص کل هم‌وزن از این هم بدتر بود و با افتی ۱٫۵۵ درصدی به سطح ۴۷۱ هزار و ۲۷۳ واحدی رسید.

در جریان معاملات امروز بورس یک میلیون و ۶۶۵ هزار معامله انجام شد که طی آن ۹ میلیارد و ۵۱۱ میلیون سهم با ارزشی بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد. این در حالی است که ارزش معاملات روز چهارشنبه بیش از ۲۲ هزار میلیاردتومان به ثبت رسیده بود.

در پایان معاملات امروز فرابورس، شاخص کل این بازار 7 واحد مثبت شد

در جریان معاملات امروز سه نماد شستا، فارس و شتران به ترتیب با ۳۱۵۲، ۲۶۷۲ و ۱۸۶۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و از سوی دیگر وامید، رمپنا و وبملت به ترتیب با ۱۸۳۰، ۱۲۹۰ و ۱۲۰۱ واحد اثرگذارترین نمادها در منفی شدن شاخص کل بودند.

در معاملات امروز فرابورس اما اوضاع کمی متفاوت بود و در پایان معاملات، شاخص کل این بازار ۷ واحد مثبت شد. سه نماد کگهر، کارون و صبا تاثیرگذارترین نمادها در سبزپوشی این بازار بودند. ارزش کل معاملات امروز فرابورس نیز ۶۹ هزار میلیارد ریال به ثبت رسید.

در معاملات امروز بازار سهام گروه بانکی، فلزات اساسی و فراورده‌های نفتی به ترتیب با ۲۴، ۲۲ و ۱۷ هزار میلیارد ریال معامله بیشترین ارزش معاملات امروز را داشتند تا کل ارزش بازار با افتی ۰٫۸ درصدی به ۶۴ میلیون و ۹۵۷ هزار میلیارد ریال برسد.

در معاملات امروز همچنین بیشترین ارزش معاملات به ترتیب به فملی، شپنا و فولاد تعلق داشته است. بر این اساس ارزش معاملات امروز فملی ۸۵۰ میلیارد تومان بوده است. از سوی دیگر نمادهای وتجارت، وبصادر و وپارسی بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

در جریان معاملات امروز اکثر نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز برای مدت ۳ ساعت به حالت مجاز-محفوظ درآمدند و معاملات آنها متوقف شد ولی در هنگام بازگشایی اکثر این نمادها در محدوده مثبت و نزدیک به صف خرید بازگشایی شدند تا احتمالا فردا شاهد معاملات مثبت و شروع سبز بازار سهام باشیم.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × سه =

پراپ تریدینگ

کمان