شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
کد خبر : 3618

شرکت مشاور سرمایه گذاری بررسی کرد:

اثر آزادسازی نرخ ها در صنایع مختلف بورسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینامدبر(اماکو) با بررسی معاملات اولین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: امروز با رشد قیمت ها در بازار جهانی نیز با رشدی 40 هزار واحدی همراه شد و شاخص بورس به کانال یک میلیون و 270 هزار واحد رسید. ارزش معاملات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینامدبر(اماکو) با بررسی معاملات اولین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: امروز با رشد قیمت ها در بازار جهانی نیز با رشدی 40 هزار واحدی همراه شد و شاخص بورس به کانال یک میلیون و 270 هزار واحد رسید. ارزش معاملات بورس و فرابورس نیز به 11.5 و 5.6 هزار میلیارد تومان رسید.

دو نماد “خودرو و خساپا” در بازار امروز مورد توجه بودند. باقی نمادهای خودرویی نیز در محدوده مثبت قیمتی داد و ستد شدند. سهم های کامودیتی محور نیز به پشتوانه رشد قیمت ها در بازارهای جهانی با افزایش  تقاضا مواجه شدند. با انتشار اخباری مبتنی بر حمایت دولت از فولادی ها نمادهای این گروه نیز پر تقاضا ظاهر شدند.

نمادهای پالایشی نیز که به تازگی به لیدر جدید بازار تبدیل شده اند امروز به دلیل افزایش قیمت نفت، تقاضای قابل توجهی داشتند که در این بین نماد “شپنا” به دلیل تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت بسته شد. در نمادهای بانکی نیز نماد “وبصادر” بیش از دیگر نمادهای این گروه با اقبال خریداران مواجه شد.

زمزمه هایی در خصوص گران شدن نرخ گازوییل از روز گذشته شنیده می شد که امروز سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هر گونه افزایش قیمت را تکذیب کرد. دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل ندارد. قیمت هر لیتر گازوئیل سهمیه بندی ۳۰۰ تومان و قیمت هر لیتر گازوئیل آزاد ۶۰۰ تومان است.

ورود نقدینگی همچنان هر روز به بازار ادامه دارد و شاخص کل هدف یک میلیون و 400 هزار واحدی را در گام اول دارد. اما آنچه مهم است رشد پایدار بازار و وجود محرک های همیشگی برای حفظ رونق بازار سرمایه است.

رشد قیمت دلار نیز که امروز به 19 هزار تومان رسیده از عوامل دیگر تقویت کننده بازار است. آزادسازی نرخ ها در صنایع مختلف به تدریج اتفاق می افتد که اثرات را در گزارش های ماهانه نشان خواهد داد و انتظارات تورمی سبب ادامه رشد قیمت ها خواهد شد.

بررسی چند رویداد

وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان روز جمعه با صدور بیانیه‌ای مشترک تصریح کردند از بازگشت تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران حمایت نمی کنند.

طی ماه جاری عربستان در حال پایین آوردن صادرات نفت به آمریکا است و به احتمال زیاد این حجم به کمترین میزان در 35 سال گذشته خواهد رسید.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست اعلام کرد: یک نفت‌کش ایرانی دیگر راهی آب‌های ونزوئلا شده و به زودی در سواحل این کشور لنگر خواهد انداخت.

براساس بررسی‌های صورت‌گرفته، حداکثر میزان ورودی صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ حدود یک میلیارد دلار بوده و عملا سهم این صندوق از درآمدهای صادراتی نفت و گاز در سال گذشته که قرار بود 20 درصد باشد به حداکثر 8.1 درصد رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بسیار خوش بین هستیم که در همین تابستان برگه‌های مالیاتی برای کسانی که خانه‌های خالی دارند، صادر شود.

مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت گفت: ذوب آهن نماد فولاد کشور است و وقتی یارانه انرژی نمی گیرد از هر طریق دیگری باید حمایت شود.

در بازارهای جهانی چه گذشت؟

بیکرهیوز اعلام کرد: تعداد حلقه چاه نفت آمریکا در هفته گذشته با افت 10 حلقه ای به 189 حلقه رسیده که کمترین از سال 2009 است.

غول نفتی ویتول سوییس که 6 درصد تجارت نفت دنیا را انجام می دهد، اعلام کرد: تقاضای نفت هر هفته 1.8 میلیون بشکه افزایشی است.

ترافیگورا دیگر شرکت بزرگ تجارت کننده نفت اعلام کرد: تقاضای نفت به محدوده 90 درصد حالت عادی بازگشته است.

تأکید کشورهای اوپک‌پلاس در تعهد برای پایین نگه داشتن عرضه نفت به بازار جهانی یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد این روزهای قیمت نفت است. کارشناسان دو مؤسسه آوآندا و ANZ اعلام کردند، تقاضای نفت در بازار جهانی رو به بهبود گذاشته است. مس نیز 5812 دلار و روی 2069 دلار داد و ستد شد.

منبع: بورس پرس

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =

پراپ تریدینگ

کمان