تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
زمان مطالعه: 11 دقیقه
کد خبر : 85283

علت هنگ کردن گوشی‌های سامسونگ چیست؟ + لیست قیمت

علت هنگ کردن گوشی‌های سامسونگ چیست؟ + لیست قیمت
در این مطلب به علت و راه حل هنگ کردن گوشی های سامسونگ پرداخته و در ادامه قیمت تعدادی از معروفترین مدل های این برند ارائه شده است.

به گزارش شهر بورس به نقل از اقتصادآنلاین، سامسونگ یکی از بزگترین سازندگان گوشی هوشمند اندروید است که بسیاری از مردم آن را ترجیح میدهند. بسیاری از مردم میگویند که گوشی سامسونگ نسبت به برندهای دیگر بیشتر هنگ میکند. در این مطلب ما دلایل هنگ کردن گوشی های سامسونگ و روش های حل آن را توضیح میدهیم.

 دلایل هنگ کردن گوشی های سامسونگ چیست؟

اپلیکیشن های سنگین

اپلیکیشن های سبک مانند واتس آپ و… باعث هنگ کردن گوشی سامسونگ نمیشوند چون بیشتر از ۵۰ تا ۸۰ مگابایت رم را اشغال نمیکنند. هنگ کردن آن بیشتر بخاطر اپلیکیشن های دیگر- اغلب بازی های سنگین مثل Asphalt و Modern Combat- است که در پس زمینه درحال اجرا هستند. اپلیکیشن های سنگین فشار زیادی به پردازنده وارد میکنند. پس برنامه های حجیم و غیرضروری را گوشیتان سریعا حذف کنید.

ویجت ها و ویژگی های غیرضروری

تعدادی ویجت و عملکردهای داخلی در درون گوشی سامسونگ وجود دارد. انها در واقع استفاده ی خاصی ندارند و فقط تبلیغات هستند. این ویجت ها و خصوصیات به هیچ عنوان لازم نیستند. در حقیقت آنها فقط باتری را خالی میکنند و سرعت گوشی را کم میکنند.

RAM های کمتر

به طور کلی، مموری های گوشی های هوشمند سامسونگ خیلی زیاد نیستند. این یکی از مهمترین دلایل هنگ کردن آنها است. واحدهای پردازنده ی کوچک نمیتوانند چندین عملیات که در حال اجرا در یک زمان هستند را اداره کنند. بعلاوه باتری گوشی شما نمیتواند چند وظیفه را باهم اجرا کند چون رم های کم از آن پشتیبانی نمیکند و این میتواند سیستم عامل ها و اپلیکیشن ها را بیش از حد بارگیری کند.

 اگر Samsung Galaxy S۹/S۸/S۷/S۷ شما هنگ میکند و تاچ کردن صفحه گوشی کاری از پیش نمیبرد، ۱ دقیقه صبر کنید ببینید که گوشی میتواند خودش را restart کند یانه. اگر این اتفاق نیفتاد، مراحل زیر را انجام دهید:

دکمه ی پاور و کلید پایین صدا را همزمان برای ۷ ثانیه با هم نگه دارید تا گوشیتان restart شود.

منتظر شوید تا آرم سامسونگ ظاهر شود و گوشی تان بصورت نرمال بوت شود.

برای جلوگیری از هنگ کردن دوباره گوشیتان از روشهای زیر استفاده کنید.

نکته های کاربردی برای جلوگیری از هنگ کردن دوباره گوشی سامسونگ

۱-اطلاعات و حافظه ی Cache گوشی را پاک کنید:

پاک کردن اطلاعات گوشی و cache جهت حل کردن مشکل هنگ کردن گوشی میتواند کارامد باشد. برای انجام اینکار از مراحل زیر را طی کنید:

۱-به setting بروید و storage را انتخاب کنید.

۲- روی cached data بزنید

۳-در نهایت برای موافقت جهت پاک کردن داده ها، ok کنید.

۲-اپلیکیشن ها را به حافظه ی داخلی گوشی انتقال دهید:

اگر از گوشی سامسونگ تان پاسخ مناسبی دریافت نمی کنید، برای جلوگیری از بروز این قضیه همیشه تمامی اپلیکیشن ها را در حافظه ی گوشی ذخیره کنید و از کارت حافظه (SD Card) برای این کار استفاده نکنید. انتقال اپلیکیشن ها به حافظه ی داخلی گوشی بسیار راحت است و کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا به setting بروید و گزینه ی Storage را انتخاب کنید. سپس در این قسمت Apps را انتخاب کنید تا اپلیکیشنی که می خواهید جابجا کنید را انتخاب کنید. بعد از انتخاب اپلیکیشن هایی که میخواهید، Move to internal storage یا انتقال به حافظه ی داخلی را مانند شکل بزنید.

۳-اپلیکیشن های غیرضروری و پرحجم را حذف کنید:

همانطور که در بالا گفته شد، اپلیکیشن های سنگین و پرحجم، فشار زیادی به پردازنده و حافظه وارد میکند؛ بنابراین باید آنها را حذف کنید تا فضای اشغال شده خالی شود. برای انجام اینکار مراحل زیر را طی کنید:

به setting بروید و روی ” Apps یا “Application Manager بزنید.

اپلیکیشن هایی که میخواهید غیر فعال کنید را پیدا کنید و uninstall را بزنید.

اپلیکیشن های مورد نیازتان را فقط از Google Play Store بگیرید:

نصب کردن نرم افزارهای اندروید از جاهای دیگر و منابع ناشناس بسیار راحت است ولی به شما پیشنهاد می کنیم این کار را انجام ندهید. لطفا همه ی نرم افزارها را فقط از Google Play Store و وب سایت های قابل اعتماد دانلود کنید تا مطمئن باشند و هیچ گونه ویروسی نداشته باشند. در Google Play Store نرم افزارهای رایگان زیادی وجود دارند که با دانلود آنها نیازهای گوشی تان برطرف خواهند شد.

همیشه یک آنتی ویروس در گوشیتان داشته باشید:

لازم است همیشه یک آنتی ویروس روی گوشی تان نصب باشد تا حین کار با گوشی از باگ های داخلی و خارجی که باعث هنگ شدن گوشی می شوند جلوگیری کند. آنتی ویروس های زیادی در Play Store وجود دارند که هر کدام مناسب گوشی تان است را انتخاب کنید و آن را نصب کنید تا گوشی تان در معرض خطر نباشد.بهترین آنتی ویروس ها رو در اینجا معرفی کردیم

برنامه های موجود در background که در حال اجرا هستند را ببندید:

این میتواند یک راه خوب برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی باشد که میتوانید از مراحل زیر پیروی کنید:

۱-روی tabs option که در پایین phone screen است فشار دهید.

۲-همه ی برنامه های درحال اجرا ظاهر میشوند.

۳-آنها را به یک طرف بکشید یا ببندید.

 گوشی تان را مرتبا ریستارت کنید

ریستارت دستگاه، اشکالات یا باگ‌ های سیستم را به ‌طور خودکار برطرف می ‌کند. برای ریستارت خودکار گوشی سامسونگ، به Settings دستگاه بروید و Battery and device care را انتخاب کنید. روی گزینه More (یا سه نقطه عمودی) در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. Automation را انتخاب کنید. گزینه Auto restart at set times را فعال کنید. Schedule را تنظیم کنید.

توجه: گوشی شما فقط زمانی به طور خودکار ریستارت می ‌شود که:

گوشی در حال استفاده نباشد.

صفحه نمایش خاموش باشد.

شارژ باتری بیش از ۳۰ درصد باشد.

سیم‌ کارت قفل نداشته باشد.

کش و داده ‌ها را پاک کنید

همیشه توصیه می ‌شود که حافظه کش و داده‌ های دستگاه را پاک کنید تا فضای بیشتری آزاد شود. به قسمتِ Settings>Storage>Cached Data بروید. روی OK ضربه بزنید تا پاک شدن حافظه کش و داده‌ های دستگاه شروع شود.

سیستم را آپدیت کنید

برای به روز رسانی سیستم‌ عامل، Settings را باز کنید. Software Update را انتخاب کنید و برای بررسی آپدیت ها روی Download and install ضربه بزنید.

در بازار موبایل قیمت گوشی سامسونگ مدل   Galaxy A۱۴ دو سیم کارت ظرفیت   با ظرفیت۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت مبلغ۵,۵۲۹,۰۰۰ تومان است این در حالیست که قیمت گوشی  Galaxy S۲۳ Ultra دو سیم کارت  با ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت مبلغ ۴۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

قیمت جدیدترین گوشی های سامسونگ
مدل دوربین(مگاپیکسل) ظرفیت قیمت / تومان
 Galaxy A14 دو سیم کارت ظرفیت ۵۰ ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۵,۵۲۹,۰۰۰
Galaxy S۲۱ FE ۵G دو سیم‌ کارت ظرفیت ۵۰ ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۸,۶۹۹,۰۰۰
Galaxy A۵۴ ۵G دو سیم کارت ظرفیت ۵۰ ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۴,۵۹۹,۰۰۰
Galaxy A۱۴ دو سیم کارت ۵۰ ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۶,۹۰۰,۰۰۰
 Galaxy S۲۳ Ultra دو سیم کارت ظرفیت ۵۰ ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۴۹,۵۰۰,۰۰۰
Galaxy S۲۳ دو سیم کارت ۵۰ ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۴۶,۰۰۰,۰۰۰
Galaxy A۲۴ ۴G دو سیم کارت ۵۰ ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۸,۱۸۹,۰۰۰

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات