شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۰۹
کد خبر : 81195

کارزار تحقیق و تفحص از افت بورس؛

پای قوه قضاییه به افت اخیر بورس باز می شود؟

پای قوه قضاییه به افت اخیر بورس باز می شود؟
با توجه به افت بازار سرمایه در هفته گذشته گروهی از سهامداران خواستار تحقیق در این مورد شده‌اند.آیا پای قوه قضاییه به افت اخیر بورس باز می شود؟

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت روزهای بدی را پشت سرگذاشت. در این راستا، حالا برخی از سهامداران خواستار تحقیق و تفحص از افت بورس شده‌اند. پای قوه قضاییه به افت اخیر بورس باز می شود؟

به عقیده این دسته از سهامداران، کاهش های شاخص کل در روزهای گذشته «غیرطبیعی» بوده است.

در این راستا، کارزاری برای تحقیق و تفحص از افت بورس در روزهای اخیر به راه افتاده است.


بیشتر بخوانید:اتفاق عجیبی در بورس نیفتاده است/ صندوق های تثبیت و توسعه در بازار فعال هستند


در متن این کارزار خطاب به مسئول دستگاه قضا، آمده است:

«رئیس محترم قوه قضائیه
جناب حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای
با سلام و صلوات بر حضرت رسول صلوات الله علیه
طبق فرمایش و تاکیدات مقام معظم رهبری بر اینکه مطالبه‌گری به‌حق و درست و حساب شده به دور از هیاهو و تشویش اذهان، از جمله حقوق حقه جامعه است و مسئولین می‌بایست در مقابل سوالات پاسخگو باشند؛ مع‌الاسف در دو روز متوالی یکشنبه و دوشنبه مورخ ۱۷ و ۱۸ اردیهشت ماه، بورس با ریزش مواجه شده است. در سالی که مقام معظم رهبری آن را مهار تورم و رشد تولید نامگذاری نموده‌اند بورس می‌تواند ضربه‌گیر تورم و جمع کننده نقدینگی در سطح بازار باشد و در نهایت با افزایش اقبال مجدد مردم، می‌تواند کارخانه‌های بسیاری را تأمین مالی از طریق عرضه اولیه کرده و اشتغال بسیاری را به همراه داشته باشد. لذا تقاضای امضا کنندگان از حضرتعالی به عنوان ریاست محترم قضائیه که همواره مبارزه جدی با فساد داشته‌اید این است که مدعی العموم(دادستان محترم) را با توجه به ماده ۴۶ فصل ششم (جرائم و مجازات‌ها) قوانین بازار بورس اوراق بهادار را مامور به تحقیق و تفحص به بازار سرمایه نمایید که با اتفاقاتی که می‌تواند حقوق افرادی را تضییع نماید مقابله جدی نماید.
ضمنا اقتصادپژوهان دلسوز کشور متذکر می‌شوند که کشور با نقدینگی بسیار زیادی مواجه است و بازار سرمایه می‌تواند جاذب بسیار خوبی برای نقدینگی موجود باشد و در غیر این‌صورت اگر نقدینگی به بازارهای مسکن، ارز و سکه و سایر کالاها سرازیر شود، موجب افزایش قیمت و تشدید فشارهای معیشتی بر جامعه می‌گردد.
در این خصوص جناب آقای سهرابی یکی از اساتید و دلسوزان در حوزه کارشناسی و پزوهشگری مساِیل بازار سرمایه، به منظور پیگیری امورات تخصصی و مطالبات قانونی جمعی از فعالین بازار سرمایه به حضور معرفی می‌گردد.»
تاکنون بیش از دو هزار در این کارزار شرکت کرده اند. جهت امضای این کارزار کلیک کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − هفت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان