تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 156812

حقوق بازنشستگان کشوری؛ شفاف‌سازی درباره متناسب‌سازی و واریز جدید

حقوق بازنشستگان کشوری؛ شفاف‌سازی درباره متناسب‌سازی و واریز جدید
در تازه‌ترین اظهارات مقام‌های مسئول، مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری مشخص و زمان واریز آن نیز اعلام شد.

به گزارش شهر بورس، در تازه‌ترین اظهارات مقام‌های مسئول، مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری مشخص و زمان واریز آن نیز اعلام شد. با وجود اینکه انتظار می‌رفت بازنشستگان کشوری تا پایان آبان ۱۴۰۳ تمامی مطالبات خود را بابت اعمال ۴۰ درصد متناسب‌سازی دریافت کنند، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که اتمام مرحله اول این متناسب‌سازی به پایان سال موکول شده است.

جزئیات زمان واریز

رضا فیضی‌نژاد، معاون فنی و امور بیمه‌ای، تصریح کرد که بازنشستگان تاکنون ۶ میلیون تومان به‌عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی دریافت کرده‌اند و مابه‌التفاوت آن طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه تا پایان آبان‌ماه پرداخت خواهد شد. وی همچنین اشاره کرد که تا پایان سال، حقوق بازنشستگان کشوری با اعمال ۴۰ درصد متناسب‌سازی به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

عدم شفافیت برای بازنشستگان تامین اجتماعی

در حالی که تکلیف متناسب‌سازی بازنشستگان کشوری مشخص شده است، بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان در انتظار تعیین تکلیف وضعیت حقوق خود هستند. این سکوت سازمان تامین اجتماعی به نگرانی‌های بازنشستگان دامن زده است.

میزان دریافتی و انتظارات

متوسط افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از اعمال ۴۰ درصد متناسب‌سازی حدود ۲۰ میلیون ریال برآورد شده است. با این حال، این رقم کمتر از حد انتظار بازنشستگان بوده و نارضایتی آن‌ها را به همراه داشته است. یکی از بازنشستگان فرهنگی در این خصوص گفت که متوسط افزایش حقوق تنها ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده و این مبلغ، پاسخگوی نیازهای واقعی آن‌ها نیست.

خبر مرتبط
جزئیات شرایط جدید بازنشستگی مردان و زنان اعلام شد
جزئیات شرایط جدید بازنشستگی مردان و زنان اعلام شد

با اعلام شرایط جدید بازنشستگی مردان و زنان در ایران، بیمه‌شدگان با ۲۰ سال سابقه اکنون می‌توانند از حقوق خود بهره‌مند شوند.

بازنشستگان در شبکه‌های اجتماعی خود ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده‌اند که انتظار افزایش حقوق‌های چند میلیونی را داشتند، نه به اندازه ۲۰ میلیون تومان، بلکه حداقل تصور می‌کردند تنها نیمی از طلب خود را تحت عنوان علی‌الحساب دریافت کرده و مابقی آن باقی مانده است. از این رو اعلام متوسط افزایش ۲۰ میلیون ریالی آنها را شوکه کرده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون