تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 154971

کارزار کارمندان بانکی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

کارزار کارمندان بانکی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
جامعه کارمندان بانکی کارزاری را خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی ایجاد کرده‌اند و تقاضای همسان‌سازی با بازنشستگان تامین اجتماعی را دارند.

به گزارش شهر بورس، جامعه کارمندان بانکی کارزاری را ایجاد کرده‌اند و مواردی را خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شدند. به گفته نویسندگان این کارزار کارمندان بانکی اکنون که زیر سایه قانون مدیریت خدمات کشوری قرار گرفته‌اند شرایط برایشان دشوار شده است  و تقاضای همسان‌سازی با بازنشستگان تامین اجتماعی را دارند.

نویسندگان کارزار بیان کرده‌اند که مدیران عامل بانک‌ها در دفاع و صیانت از حقوق مادی و معنوی کارکنان بانک‌ها بطرز عجیبی در انفعال مفرط خودساخته به سر می‌برند و این چنین به ذهن آحاد جامعه بزرگ کارکنان بانک‌ها متبادر می‌شود که برای آنان جایگاه و صندلی خودشان اهمیت دارد و نه آنچه بر جریده تاریخ صنعت بانکداری از آنان ثبت می شود. این موضوع به خوبی در برابر هجمه‌هایی که هر از گاهی به دلایل پیدا و پنهان از آستین‌هایی بیرون زده می‌شود و بر سر این قشر خدوم که همیشه با سختی‌ها و مرارت‌های فراوان به این مرز و بوم خدمت می‌کنند، بوضوح دیده می‌شود.

درخواست نویسندگان کارزار بدین شرح است :

۱- خروج نظام بانکی از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری و احیای قوانین و مقررات قبلی و بروزرسانی آن.

خبر مرتبط
نگاهی به قیمت روز خودروهای ایرانی؛ پژو پارس و دنا پلاس در کانون توجه
نگاهی به قیمت روز خودروهای ایرانی؛ پژو پارس و دنا پلاس در کانون توجه

در جدیدترین گزارش‌ها، قیمت پژو پارس به ۸۴۰ میلیون تومان رسید و بازار خودروهای ایرانی تحت تأثیر تغییرات قابل توجهی قرار گرفت.

۲- پایان دادن به تفاوت‌های تبعیض‌آمیزی که بازنشستگان و وظیفه‌بگیران بانک‌ها با شرایط کاری همسان، خدمات و مزایای ناهمسان از صندوق‌های بازنشستگی دریافت می‌کنند. این تفاوت فاحش در صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها نسبت به صندوق تامین اجتماعی به وضوح خودنمایی می‌کند و در واقع تثبیت قانونی ظلم مضاعف به قشر فرهیخته بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها می‌باشد. این نقیصه از بابت تفاوت آیتم‌های مشمول کسور بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها نسبت به صندوق تامین اجتماعی است.

۳- واگذاری مدیریت عالی و ارکان صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها به نمایندگانی از صاحبان اصلی آن شامل بازنشسته و شاغل بانکی.

۴- ساماندهی مدیریت و منابع و منافع صندوق‌های اختصاصی و مایملک کارکنان بانک‌ها در حساب‌های صندوق تامین آتیه و رفاهی و شرکت/شرکت‌های تابعه و تاسیس شده از منابع آن‌ها و لزوم رعایت حضور نمایندگانی از بازنشستگان در هیئت مدیره و امنای صندوق‌ها و شرکت‌های تابعه.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون