تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 152051

یک کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد؛

ارزش نسبی بورس بالاتر از سایر بازارها/ نوسانات قیمت، ذات طبیعی بازار است

ارزش نسبی بورس بالاتر از سایر بازارها/ نوسانات قیمت، ذات طبیعی بازار است
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش نسبی بورس در مقایسه با سایر بازارها همچنان بالاتر است و نوسانات قیمت، بخشی طبیعی از ذات بازار به‌شمار می‌رود.

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت فعلی بازار سرمایه، اظهار داشت: شرایط فعلی اقتصاد و بازار سرمایه تحت تاثیر برخی اخبار و رویدادهای برون‌مرزی است که به‌طور سیستماتیک آثار خود را بر اقتصاد و بازار سرمایه کشور به‌جا می‌گذارد؛ هرچند در سایر بازارها با تأخیر ممکن است این واکنش‌ها را مشاهده کنیم، اما بازار بورس به دلیل نقدشوندگی بالای خود، به‌سرعت به این تحولات واکنش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به محدودیت دامنه نوسان از سوی سازمان بورس، خاطرنشان کرد: تجربیات گذشته نشان داده است که به تأخیر انداختن روند اصلاح قیمت، چه صعودی و چه نزولی، تنها یک امدادرسانی موقت است و تأثیر چندانی ندارد؛ نوسانات قیمت در ذات خود طبیعی است و همان‌طور که در بازارهای مالی جهانی از جمله رمزارزها مشاهده کرده‌ایم، ایجاد موانع برای کند کردن روند اصلاح، یک راهکار کوتاه‌مدت است و اثر بسیار کمی دارد؛ بنابراین لازم است مسئولان بازنگری کرده و از راهکارهای اساسی‌تری مانند استفاده از ابزارهای مالی پوشش ریسک استفاده کنند.

مدیرعامل سبدگردان نیکان افزود: در حال حاضر تمرکز بسیاری در سرمایه‌گذاری مستقیم وجود دارد که یکی از عوامل تهدیدکننده برای بازار سرمایه است. در شرایطی که تنش‌ها و رخدادهای بین‌المللی بر اقتصاد تأثیر می‌گذارند، ارزش نسبی بورس در مقایسه با سایر بازارها از جمله خودرو، مسکن و طلا، بالاتر است؛ اگرچه ممکن است این اختلاف به وضوح دیده نشود، اما بازار بورس با توجه به شاخص‌های مختلف، در وضعیت مناسبی قرار دارد و ارزش‌گذاری‌های آن به‌صورت مطلوب است.

آقابزرگی یادآور شد: پتانسیل‌هایی مانند تطبیق نرخ ارز دولتی یا نیما با نرخ ارز آزاد می‌تواند منجر به افزایش درآمد و سود شرکت‌های ارزآور و صادرات‌محور شود؛ هرچند تنش‌ها و اتفاقات، مانند اخبار مربوط به زنده بودن یا نبودن برخی شخصیت‌ها، می‌تواند شوکی به بازار وارد کند، اما این اثرات معمولاً کوتاه‌مدت هستند و بازار به حرکت خود ادامه خواهد داد.

خبر مرتبط
پیش بینی بورس فردا شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳
پیش بینی بورس فردا شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳

سرانجام کابینه دولت چهاردهم مشخص شد و تیم اقتصادی دولت با هدف کنترل تورم شکل گرفت. اما واکنش بورس به این کابینه چه خواهد بود؟

وی در ادامه تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم مسئولان به جای محدود کردن یا کند کردن روند اصلاح قیمت از راهکارهایی با کارایی بالاتر استفاده کنند؛ توصیه می‌شود ابزارهای مالی پوشش ریسک و سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: متأسفانه در حال حاضر تراکنش‌های مستقیم مانند فعالیت کدهای آنلاین یا دفاتر کارگزاری‌ها بسیار ساده‌تر از روند فعالیت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که نشان‌دهنده عدم حمایت کافی از سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بوده و حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و استفاده از ابزارهای پوشش ریسک می‌تواند به بهبود وضعیت بازار کمک کند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات