تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر : 145603

۲۰ هزار میلیارد تومان کمک صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه

۲۰ هزار میلیارد تومان کمک صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه

مجمع مدیران ایران با تشکیل کمیته‌های مشترک و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به حمایت از مدیران و صاحبان کسب‌وکارها خواهد پرداخت.

به گزارش شهر بورس، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در جمع خبرنگاران درباره جزئیات ورود بانک‌ها به حمایت از بازار سرمایه توضیح داد. او بیان کرد که در جلسه فوق‌العاده‌ای که برای بررسی وضعیت بازار بورس برگزار شد، پیشنهاد سازمان بورس مورد بحث قرار گرفت و با استقبال بانک مرکزی مواجه شد. این پیشنهاد شامل حمایت بانک‌ها از صندوق‌های تثبیت و توسعه بازار سرمایه است که این حمایت‌ها به شکل سرمایه‌گذاری در یونیت‌های این صندوق‌ها انجام خواهد شد.

خاندوزی افزود که این اقدام از یک سو برای بانک‌ها سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و از سوی دیگر منابع مالی مردم در بانک‌ها حفظ می‌شود و حتی سودآور نیز خواهد بود. همچنین این حمایت به نهادهای تثبیتی بازار نیز کمک خواهد کرد. وی به کمک ۲۰ هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: سال گذشته صندوق توسعه ملی طبق یک مصوبه قانونی، منابعی را به صندوق تثبیت واریز کرد و ما نیز پیشنهاد سرمایه‌گذاری در یونیت‌های صندوق را دادیم. در نهایت، این سرمایه‌گذاری به سودآوری صندوق توسعه ملی منجر شد.

وزیر اقتصاد همچنین تاکید کرد که ورود بانک‌ها به بازار سرمایه با تأیید بانک مرکزی و طی تشریفات لازم، قابل اجراست و نیازی به قانون جدید ندارد. وی اعلام کرد که تا هفته آینده، دامنه نوسان بورس افزایش خواهد یافت.

علیرضا بنی‌هاشمی، رئیس مجمع مدیران ایران، در ادامه به تشریح فعالیت‌های این مجمع پرداخت. او اظهار داشت که مجمع مدیران ایران می‌تواند به عنوان مرجعی برای حمایت از مدیران ارزش‌آفرین کشور عمل کند. اولویت‌های این مجموعه شامل حمایت از مدیران فعال در اقتصاد و تولید کشور، رفع موانع پیش رو و ارائه کارنامه‌های عملکردی است.

وی افزود: یکی از رسالت‌های مهم این مجمع، ارائه مشاوره و خدمات در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی است. همچنین، تشکیل کمیته‌های مشترک مالی، بانکی و بازار سرمایه برای حمایت‌های مالی از بنگاه‌های اقتصادی و تشکیل کارگروه‌های مشترک با کمیسیون‌های مجلس و وزارتخانه‌های مرتبط، از برنامه‌های این مجمع است.

بنی‌هاشمی در ادامه تاکید کرد: تشکیل کمیته‌های مشترک با قوه قضائیه برای تسریع در حل مشکلات قضایی مدیران و صاحبان کسب‌وکارها، تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از دیگر برنامه‌های این مجمع است.

منبع: اقتصاد ۱۰۰

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ