تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر : 140726

قطع بیمه ۱۵ هزار کارگر، دلیل چیست؟

قطع بیمه ۱۵ هزار کارگر، دلیل چیست؟
مشکلات تامین اجتماعی و قطع بیمه ۱۵ هزار کارگر باعث نگرانی‌های زیادی شده است.

به گزارش شهر بورس، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان اعلام کرد: بیمه‌ی ۱۵ هزار کارگر ساختمانی در استان کردستان به دلایل و بهانه‌های ناعادلانه قطع شده است.

محمد محمدی، معاون فنی و بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی، ادعای قطع بیمه کارگران ساختمانی را رد کرده و اظهار داشت: اینکه می‌گویند ما بیمه کارگران ساختمانی را قطع می‌کنیم، ادعایی غیرواقعی است. ما فقط افرادی را که به ناحق وارد سیستم تامین اجتماعی شده‌اند، از شمول بیمه خارج کرده‌ایم.

میکائیل صدیقی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان، بیان کرد: تنها در استان کردستان، بیمه‌ی ۱۵ هزار کارگر ساختمانی واقعی به دلایل ناعادلانه قطع شده است. ادعای معاون تامین اجتماعی مبنی بر قطع نشدن بیمه کارگران درست نیست و بیمه ۳۰۰ هزار نفر در سال‌های اخیر قطع شده است.

صدیقی افزود: قبل از تأسیس انجمن‌های صنفی در سال‌های ۸۹ و ۹۰، بسیاری از افراد به ناحق بیمه شده‌اند و اکنون پس از سال‌ها، بیمه‌ی آن‌ها فسخ شده است. اما در این میان، بیمه‌ی کارگران واقعی نیز به بهانه‌های مختلف قطع شده است.

خبر مرتبط
پیشرفت چشمگیر پروژه ساخت مسکن برای ۷۰ هزار کارگر
پیشرفت چشمگیر پروژه ساخت مسکن برای ۷۰ هزار کارگر

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه از پیشرفت ۲۰ تا ۸۰ درصدی پروژه‌های ساخت مسکن برای ۷۰ هزار کارگر خبر داد.

دلایل قطع بیمه

به گفته صدیقی، برخی کارگران به دلیل بیکاری‌های ادواری یا عدم حضور در بازرسی‌های تامین اجتماعی از شمول بیمه خارج شده‌اند. وی افزود: در استان‌های سردسیر مانند کردستان، کارگران ساختمانی نمی‌توانند در تمام فصول سال کار کنند و تامین اجتماعی به دلایل مختلف بیمه‌ی آن‌ها را قطع می‌کند.

مشکلات تأمین اجتماعی

صدیقی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی ۵۰ سال است که سهم خود را از عوارض ساخت و ساز دریافت می‌کند، اما اکنون ادعا می‌کند منابع لازم برای بیمه کردن کارگران ساختمانی را ندارد. در حالی که همین سازمان ۲۵ درصد عوارض ساخت و ساز را به عنوان حق بیمه دریافت می‌کند و باید شفاف‌سازی کند که این مبالغ کجا خرج می‌شود.

صدیقی در ادامه گفت: پیشنهاد داده‌ایم که سامانه‌ای شفاف برای پرداخت عوارض از سوی کارفرمایان طراحی شود تا سهم تامین اجتماعی مستقیماً به حساب این سازمان واریز شود و نیازی به همکاری با شهرداری‌ها نباشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ