تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 135705

خبر جدید در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

خبر جدید در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
در حالی که وعده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای سال جاری داده شده بود، نایب رئیس مجلس از تأخیر در اجرای این طرح خبر داد.

به گزارش شهر بورس، حمیدرضا حاجی‌بابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعلام کرده است که در بودجه سال جاری مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیش‌بینی شده است. با این حال، اجرای این طرح که قرار بود از ابتدای سال انجام شود، همچنان با تأخیر مواجه است و ممکن است تا تیرماه نیز به نتیجه نرسد.

بازنشستگی به معنای کناره‌گیری از شغل یا زندگی کاری فعال است و ممکن است فرد با کاهش ساعات کاری یا حجم کاری نیمه بازنشسته شود. بسیاری از افراد زمانی که مسن می‌شوند یا به دلایل سلامتی قادر به انجام کار خود نیستند، بازنشستگی را انتخاب می‌کنند.

مشکلات بازنشستگان و تلاش‌ها برای همسان‌سازی

رحمت الله نوروزی، نماینده مجلس، در نشست علنی روز سه‌شنبه، ۲۲ خرداد ماه، به مشکلات متعدد بازنشستگان اشاره کرد و اظهار داشت: تأکید امام (ره) و مقام معظم رهبری این بود که سفره مردم کوچک نشود. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نیز اعلام کرده که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان قطعی بوده و به طور حتم اجرایی می‌شود.

خبر مرتبط
تغییر تاریخ واریز حقوق بازنشستگان
تغییر تاریخ واریز حقوق بازنشستگان

فعالان صنفی بازنشستگان خواستار تعیین تکلیف در خصوص متناسب‌سازی حقوق‌ها شدند.

نوروزی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: مستأجران برای رهن و اجاره مسکن دچار مشکل هستند، این در حالی است که فرزندآوری نیازمند اشتغال و تأمین مسکن دارد و باید به این مسئله توجه شود.

تعهدات بودجه‌ای و برنامه هفتم توسعه

حمیدرضا حاجی‌بابایی در پاسخ به این نماینده، توضیح داد که در بودجه سال جاری مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده است که باید اجرایی شود. او افزود: حقوق بازنشستگان بر اساس ۹۰ درصد حقوق شاغلان پرداخت می‌شود، زیرا شاغلان ۱۰ درصد کسورات دارند. در برنامه هفتم توسعه نیز آمده است که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید طی سه سال اجرایی شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه هفتم برای مبالغ ایراداتی گرفتند که برطرف شده است. اگر برنامه ابلاغ شود و دولت آئین‌نامه را به تصویب برساند، همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

حاجی‌بابایی بیان کرد: بازنشستگان کشوری دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند. از دولت هم خواستاریم در این خصوص اطلاع رسانی کند و به بازنشستگان توضیح دهد تا آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

منبع: صد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات