تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کد خبر : 135386

افزایش مبلغ کالابرگ؛ هدیه دولت به مردم

افزایش مبلغ کالابرگ؛ هدیه دولت به مردم
دولت با اجرای طرح‌های حمایتی جدید برای اقشار کم‌درآمد، از جمله افزایش مبلغ کالابرگ و حمایت از مادران شیرده، تلاش می‌کند وضعیت معیشتی مردم را بهبود بخشد.

به گزارش شهر بورس، دولت با افزایش مبلغ کالابرگ، هدیه ویژه‌ای به مردم ارائه کرده و در همین راستا، تعداد بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در گردهمایی کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت: طی دو سال گذشته، تعداد بیمه‌شدگان این صندوق به یک میلیون و ۳۶ هزار نفر افزایش یافته است.

مرتضوی افزود: در راستای توجه به معیشت اقشار کم‌درآمد، دو طرح مهم اجرایی شده است؛ یکی پرداخت مستمری یا کمک‌هزینه معیشتی به دهک‌های مختلف جامعه و دیگری حمایت از مادران شیرده و دارای فرزند شیرخوار.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در دولت فعلی و در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، به طرح جوانی جمعیت نیز توجه ویژه‌ای شده است و اکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش این صندوق را بانوان روستایی و عشایری تشکیل می‌دهند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علیرضا عسگریان، نیز در این گردهمایی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر باید تا سال آینده بیش از ۵۰ درصد پوشش بیمه‌ای داشته باشد و برای تحقق این هدف، حمایت ویژه‌ای از استان‌های محروم صورت خواهد گرفت.

خبر مرتبط
راهکار معاون وزارت نفت برای رفع چالش پالایشگاه‌ها
راهکار معاون وزارت نفت برای رفع چالش پالایشگاه‌ها

معاون وزیر نفت گفت: بحث اقتصاد صنعت پالایشی چالش اساسی پیش‌روی این صنعت است که منجر به کاهش عایدی سهامداران این پالایشگاه‌ها می‌شود و ساماندهی این موضوع با تنظیم روابط مالی دولت و پالایشگاه‌ها حل خواهد شد.

عسگریان ادامه داد: صندوق روستائیان و عشایر، یکی از صندوق‌های موفق بوده و به‌خوبی پیش رفته است. این صندوق می‌تواند به بیمه اصلی تبدیل شود و توازنی میان منابع و هزینه‌ها برقرار کند. وی تاکید کرد: صندوق تامین اجتماعی حداکثر ۵ درصد از منابع خود را از سرمایه‌گذاری‌ها تامین می‌کند، در حالی که صندوق روستائیان و عشایر ۵۱ درصد منابع خود را از سود سرمایه‌گذاری‌ها تامین می‌کند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: برای پایداری منابع صندوق، اقدامات متوازنی در مناطق مختلف کشور انجام خواهد شد. استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان نیاز به توجه ویژه‌تری دارند و باید آموزش کارگزاران در این مناطق افزایش یابد.

سجاد طاهری، معاون مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، نیز به برنامه دولت برای تحت پوشش قراردادن مادران روستایی اشاره کرد و گفت: علاوه‌بر تحت پوشش قرار دادن ۳۰۰ هزار مادر روستایی، به‌زودی ۲۰۰ هزار نفر دیگر نیز بیمه خواهند شد و از خدمات رایگان و بازنشستگی برخوردار خواهند شد.

طاهری افزود: ما توانسته‌ایم بیش از یک میلیون و ۳۵ هزار نفر از کشاورزان روستایی و عشایری را در دو سال اخیر بیمه کنیم که این تعداد تقریباً معادل ۵۰ درصد کل عملکرد صندوق از ابتدای تأسیس تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم است. وی ادامه داد: برای نخستین بار، درمان تکمیلی برای مستمری‌بگیران با کمترین پرداخت عملیاتی شد و این طرح در سه استان همدان، آذربایجان شرقی و اصفهان به اجرا درآمده است.

وی تاکید کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر توانسته است ۳۱۱ هزار مادر غیر شاغل روستایی و عشایر را تحت پوشش قرار دهد و حق بیمه آنها رایگان بوده است. از میان بیمه‌شدگان، حدود ۶۰۰ هزار نفر زنان روستایی و عشایر هستند که این ضریب بسیار خوبی است.

طاهری در پایان گفت: تعداد کل اعضای صندوق بیش از ۳ میلیون نفر است و این صندوق پس از تامین اجتماعی، بزرگ‌ترین صندوق بیمه اجتماعی کشور به شمار می‌رود. وی تاکید کرد: برای مستمری‌بگیران نیز رشد چشمگیری داشته‌ایم، به‌طوری‌که حداقل‌بگیران نزدیک به ۲۱۰ درصد و سایر سطوح حدود ۸۳ درصد افزایش مستمری داشته‌اند.

منبع: فردانیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات