شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر : 59776

۱۱ همت در آستانه واریز به صندوق تثبیت بازار سرمایه

۱۱ همت در آستانه واریز به صندوق تثبیت بازار سرمایه

در صورت واریز منابع حاصل از مالیات معاملات اوراق بهادار و باقیمانده تعهدات صندوق توسعه ملی، حداقل ۱۱ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار (بیش از ۲ برابر خروج پول از بازار سرمایه در مهر ماه) به این صندوق واریز خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، در جلسه روز گذشته ستاد اقتصادی دولت با حضور ریاست سازمان بورس، پیشنهاد کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام از سوی رئیس‌جمهور مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد این مورد در دستور کار شورای سران سه قوه قرار گیرد.

براساس گزارش سنا، همچنین در این جلسه رئیس‌جمهور به سازمان برنامه و بودجه تکلیف کرد تا هرچه زودتر منابع حاصل از مالیات معاملات اوراق بهادار را که در بودجه ۱۴۰۱ نیز معین شده بود، به صندوق تثبیت واریز کند؛ که رقمی معادل ۵ هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود.


بیشتر بخوانید: راهکاری برای افزایش نقدشوندگی بازار سرمایه

از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی ریاست سازمان بورس در این جلسه که مورد تاکید ریاست‌جمهوری قرار گرفت، عمل به مابقی تعهدات ۵۱۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی نسبت به بازار سرمایه بود که با احتساب واریزی‌های گذشته، حداقل ۶ هزار میلیارد تومان دیگر باید توسط صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.

شایان ذکر است در صورت اجرا شدن این دو مقرری و واریز حداقل ۱۱ همت به صندوق تثبیت بازار (بیش از ۲ برابر خروج پول از بازار در مهر ماه) به صندوق مذکور واریز خواهد شد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان