شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱
کد خبر : 52401

عرضه عمومی سهام شرکت های زیر مجموعه بانک ملی؛

یک میلیون و ۶۶۱ هزار نفر “ددانا” خریدند

یک میلیون و ۶۶۱ هزار نفر “ددانا” خریدند
با توجه به رویکرد مدیرعامل جدید بانک ملی مبنی بر خروج از بنگاهداری و عرضه عمومی سهام شرکت های مجموعه، عرضه اولیه داروسازی دانا امروز به صورت عرضه به عموم در بازار فرابورس ایران انجام شد و یک میلیون و ۶۶۱ هزار نفر "ددانا" خریدند.

به گزارش شهر بورس، عرضه اولیه سهام شرکت داروسازی دانا امروز به صورت عرضه به عموم در بازار فرابورس ایران انجام شد.

بر این اساس با توجه به رویکرد مدیرعامل جدید بانک ملی ایران مبنی بر خروج از بنگاه داری و عرضه عمومی سهام شرکت های تحت مدیریت خود در بازار بورس و اوراق بهادار کشور، بانک ملی موفق شد تا به عنوان اولین بانک کشور در سال ۱۴۰۱ اقدام به فروش شرکت های زیر مجموعه خود در فرابورس ایران کند.

در جریان این عرضه با توجه به ارزندگی سهام شرکت داروسازی دانا، کلیه سهام قابل عرضه در سقف قیمتی مشخص شده به ارزش هر سهم ۲۸.۱۲۱ ریال به بالغ بر یک میلیون و ۶۶۱ هزار نفر واگذار شد.


بیشتر بخوانید:بورس امروز 26 اردیبهشت | فولاد و فملی لیدرهای جدید بازار؟


شرکت داروسازی دانا (سهامی عام) در تاریخ 23/02/1369 تاسیس و در تــاریخ 13/04/1377 شروع به بهره برداری نموده است. این شرکت در تـــاریخ 11/02/1397 در فهرست شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار تهران قرار گرفته و پس از طی مراحل پذیرش در فرابورس ایران به عنوان دویست و سی و نهمین شرکت در بازار اول فرابورس درج شده است.

این شرکت بزرگترین تولیدکننده مواد اولیه آنتی بیوتیك و تنها تولیدکننده مواد اولیه آنتی بیوتیك استریل در ایران و خاورمیانه بوده و تامین کننده مواد اولیه شرکتهای داروسازی تولید کننده محصوالت آنتی بیوتیکی در کشور می باشد که در سال مالی گذشته، فروش ۲ هزار میلیارد تومانی و سود خالص ۸۴۵ میلیارد تومانی را محقق کرده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان