شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر : 57494

دوشنبه این هفته؛

یک عرضه اولیه جدید در راه بورس

یک عرضه اولیه جدید در راه بورس
تعداد ۲۲۸ میلیون سهم معادل ۶ درصد سهام شرکت صنایع گلدیران، دوشنبه این هفته، با نماد معاملاتی «گلدیرا» در فرابورس ایران عرضه اولیه می‌شود.

به گزارش شهر بورس، عرضه اولیه بورس در بین سهامداران بازار سرمایه از جایگاه مناسبی برخوردار است. معمولا سهامداران از عرضه اولیه بورس استقبال خوبی می کنند و به اعتقاد برخی از کارشناسان بازار سرمایه برای رونق بخشیدن به بازار سهام، بهتر است بر تعداد عرضه اولیه بورس افزایش یابد.

بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم، تعداد 228 میلیون سهم شرکت صنایع گلدیران معادل 6 درصد سهام این شرکت، دوشنبه این هفته (14 شهریور) به عنوان با نماد معاملاتی “گلدیرا” در فرابورس انجام می‌شود.

قیمت مبنا (کف قیمت) در نظر گرفته شده برای این عرضه اولیه، 4 هزار و 500 ریال است و سهمیه 11.5 میلیون سهم هم به عنوان حداکثر تعداد سهام قابل خریداری شده توسط هر کد معاملاتی لحاظ شده است.

همچنین، متعهد این عرضه شرکت گروه توسعه گلدیران و مشاور عرضه و متعهد خرید نیز شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین، و بازارگردان صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی دارا داریوش عنوان شده اند.


بیشتر بخوانید: بورس در سالجاری چقدر رشد کرده است؟


بهترین زمان فروش عرضه اولیه

معمولا سرمایه گذاران تازه وارد به بازار بورس که زمان خرید عرضه اولیه را یاد گرفته اند و طبق اطلاعیه های بورس و کانال های تلگرامی از زمان دقیق سفارش گذاری برای عرضه اولیه آگاهی دارند، آگاهی دقیقی از بهترین زمان فروش عرضه اولیه ندارند که خیلی هم منطقی هست و با تجربه و چند خرید و فروش، تشخیص بهترین زمان فروش عرضه اولیه بسیار ساده تر از قبل خواهد بود. به همین دلیل در این مطلب من قصد دارم تا در خصوص بهترین زمان فروش عرضه اولیه در بورس صحبت کنم و به این سوال پاسخ دهم که چگونه زمان فروش عرضه اولیه سهام را تشخیص دهیم پس همراه من باشید.

یکی از متداول ترین سوال های سرمایه گذارن این است که: کی عرضه اولیه را بفروشیم ؟ یا زمان فروش عرضه اولیه کی هست ؟ همان‌ طور که خرید به موقع سهام یکی از مهم ترین حرکت ها در بازار سهام است، اینکه سرمایه ‌گذار بداند که چه زمانی از سهام خریداری شده خارج شود و یا به عبارتی آن را بفروشند نیز نکته بسیار مهمی در تعیین سرنوشت سرمایه ‌گذاران در بازار سهام محسوب می شود. از آنجا که اگر سهم عرضه اولیه شده به قیمت مناسبی عرضه شود، اغلب رشد قیمت آن در طی چند روز رخ می دهد، از همین روی تمایلی برای فروش سهم در ابتدا وجود نخواهد داشت.

وقتی که شرکتی سهام خود را برای نخستین بار در بورس اورراق بهادار عرضه می‌ کند، اصطلاحا آن سهام در بازار سرمایه عرضه اولیه شده است. به دلیل توانایی در حصول سود کم ریسک از عرضه اولیه‌ ها، اقبال عمومی و تقاضای بسیار بالایی برای آن ها وجود دارد.

همچنین همان طور که میدانید عرضه اولیه یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری برای افرادی است که تازه وارد بازار سرمایه ایران شده اند. یکی از اصلی ترین دغدغه های سهامداران مبتدی بعد از خرید سهام عرضه اولیه ، اطلاع از زمان مناسب برای فروش آن است. به صورت کلی میزان نقدینگی اختصاصی کد، وضعیت بنیادی سهم و وضعیت صنعت می تواند در تصمیم خرید مجدد عرضه اولیه و یا فروش آن در بازه های زمانی مختلف تاثیر گذار باشد.

بهترین زمان فروش سهام عرضه اولیه شاید مبهم باشد، ولی همواره پیشنهاد می کنیم تا هنگام پایان بازدهی اولیه سهم را نگه دارید. منظورمان از بازدهی اولیه قیمتی است که در آن سهم متعادل می ‌شود و به اصطلاح صف خرید آن به صورت کامل عرضه می‌ شود. این امکان وجود دارد که در فاصله کوتاهی سهم دوباره صف خرید شود و رشد خود را ادامه دهد، ولی برای ما ملاک بازدهی اولیه بوده است و از آنجا به بعد سهامدار باید اقدام به تصمیم گیری در مورد نگهداری یا فروش آن بپردازد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار − یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان