شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر : 59615

یک شرکت جدید به جمع ناشران فلزات اساسی پیوست

یک شرکت جدید به جمع ناشران فلزات اساسی پیوست

فرابورس ایران در آخرین روز مهرماه میزبان عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام شرکت سوژمیران بود تا این شرکت کامودیتی‌محور با ثبت متوسط قیمت ۱۵ هزار و ۲۵۳ ریالی هر سهم از امروز به طور رسمی به جمع ناشران فرابورسی بپیوندد.

به گزارش شهر بورس، طی عرضه سهام این شرکت در نماد «فسوژ» ۶۰ میلیون سهم این شرکت روی میز فروش رفت که در پی رقابت ۶۵ صندوق، در نهایت ۳۰ صندوق موفق به خرید سهام سوژمیران شدند.

براساس گزارش فرابورس ایران، در عرضه اولیه این شرکت با سرمایه ۶۰۰ میلیارد ریالی، حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر متقاضی، ۳ میلیون سهم در نظر گرفته شده بود و قیمت ارزش‌گذاری نیز ۱۶ هزار و ۴۵۸ ریال تعیین شد.

بیشترین قیمت معامله‌شده برای هر سهم فسوژ، ۲۰ هزار ریال و کمترین قیمت معامله شده نیز ۱۳ هزار و ۵۵۰ ریال بود. همچنین متوسط قیمت معاملات در سفارش‌گیری نماد فسوژ معادل ۱۵ هزار و ۲۵۳ ریال بود.


بیشتر بخوانید: فسوژ امروز در بازار فرابورس عرضه اولیه شد

در عرضه اولیه امروز شرکت‌های گروه صنعتی و معدنی امیر و تامین سرمایه امید به ترتیب به عنوان متعهدین عرضه و خرید و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی کیان نیز به عنوان بازارگردان ایفای نقش کردند.

در نشست خبری ویژه این شرکت، سید فرهنگ حسینی رئیس هیئت‌مدیره فسوژ، وضعیت مقایسه‌ای سود و زیان این مجموعه را مورد توجه قرارداد و گفت: «فسوژ» در ۶ ماهه امسال ۶۰۱ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است، این شرکت در ۱۲ماهه سال گذشته یک هزار میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۹ رقم ۹۷۹ میلیارد ریال سود خالص شناسایی کرده بود.

شرکت سوژمیران که از امروز به طور رسمی در تابلو بازار اول فرابورس ایران معاملات خود را آغاز کرد، پیش از این در مردادماه سال ۱۴۰۰ به عنوان دویست و پنجاه و یکمین نماد معاملاتی و در گروه فلزات اساسی درج شد.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + نوزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان