شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۵۵
کد خبر : 55658

میزگرد بررسی نقش نمایشگاه در توسعه صنعت مالی و ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری اصولی

یاسر فلاح: نبود سازمان بورس در نمایشگاه یک رفتار اشتباه است

یاسر فلاح: نبود سازمان بورس در نمایشگاه یک رفتار اشتباه است
میزگرد بررسی نقش نمایشگاه در توسعه صنعت مالی و ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری اصولی برگزار شد و یاسر فلاح نظرات خود را در مورد نمایشگاه صنعت مالی بیان کرد.

به گزارش شهر بورس، میزگرد بررسی نقش نمایشگاه در توسعه صنعت مالی و ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری اصولی روز گذشته در غرفه آژانس خبری تحلیلی شهر بورس در نمایشگاه صنعت مالی برگزار شد.

عباسعلی حقانی نسب رئیس هیات مدیره سبدگردان هدف، یاسر فلاح مدیرعامل سبدگردان دارایی نیکی و امیرحامد رضایی دکترای بازاریابی و تحلیلگر برند؛ میهمانان این برنامه بودند.

اظهارات یاسر فلاح در این میزگرد به شرح زیر است:

نمایشگاه صنعت مالی، عقبه 16 ساله دارد که در این ایام بسته به وضعیت بازارهای مالی، فرازوفرودهای مختلفی را تجربه کرده است. برخی سال‌ها از رونق زیادی برخوردار بوده و برخی سال‌ها به‌واسطه رکود در بازارها، دارای رکود بوده است. با این حال، روشن بودن چراغ نمایشگاه را به فال نیک می‌گیرم. روشن بودن چراغ این نمایشگاه را به فال نیک می‌گیرم و فکر می‌کنم وجود این نمایشگاه در شرایط رکودی بورس، خوب است.


بیشتر بخوانید: دولت قبل مردم را به بورس بی اعتماد کرد


هرچند این نمایشگاه از دوره رونق خود فاصله زیادی دارد و امیدواریم نهادهای مالی و نظارتی در این بازارها نسبت به نمایشگاه صنعت مالی رویکرد بهتر و اقبال بیشتری داشته باشند تا اعتماد را در بازار سرمایه نهادینه کرد تا ابهامات برطرف شود و ان‌شاءالله رونق به بازار سرمایه برگردد.

نمایشگاه، مظهر مردمی بودن بازارهای مالی است که توانمندی‌ها و اعتمادی که خون شریان بازارهای مالی است را نشان می‌دهد، خونی که در رگ بازارهای مالی وجود دارد، به بحث اعتماد برمی‌گردد. وقتی نمایشگاه می‌گذاریم، به عموم سهامداران این پیغام داده می‌شود که برای پاسخگویی و رفع ابهام آمادگی کامل وجود دارد.

برای سازمان بورس، نمایشگاه بورس، بانک و بیمه مانند مجمع عمومی سالیانه است که مردم می‌توانند از نزدیک با متولیان و نهاد نظارتی بازار صحبت و ابهامات خود را برطرف کنند.

در سال‌هایی که من افتخار برگزاری نمایشگاه را داشتم، می‌دیدم که مردم از نقاط مختلف کشور مراجعه می‌کنند که یکی از زیباترین تصاویری بود که خلق می‌شد. این نمایشگاه، با نبود سازمان بورس رونق سال‌های گذشته خود را ندارد.

زمانی که سازمان بورس در نمایشگاه شرکت نکرد، بسیاری از نهادهای مالی عضو بازار سرمایه از حضور در آن خودداری کردند که قسمت بد ماجرا بود. امیدواریم این مشکل در سال‌های آینده رفع شود تا نهادهای مالی هم در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

به‌عنوان یک شهروند از نهادهایی که در نمایشگاه شرکت کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

وقتی نشان و برند تجاری را ایجاد می‌کنیم، برای توسعه و تعالی آن باید تلاش کنیم. نمایشگاه صنعت مالی، نشان ارزشمند است که بالغ بر 16 سال عمر دارد. یک اتفاق بدی که در کشور ما رخ می‌دهد، این است که به این رویدادها نگاه شخصی و جزیره‌ای داریم. در برخی برهه‌ها مدیران سازمان بورس به نمایشگاه توجه می‌کنند و برخی دیگر اعتقادی به آن ندارند.

آقای حقانی نسب گفتند که «دوستان محافظه‌کاری کردند.» عدم حضور سازمان بورس و عدم قبول تولی گری برای برگزاری نمایشگاه قطعاً یک رفتار اشتباه است و ما این را نقد می‌کنیم. قطعاً باید در این مورد از سازمان بورس سوال شود و دوستان بگویند که چرا از مواجهه با سهامداران سر باز زده‌اند. سهامداران، افراد شریفی هستند و اگر ابهامی دارند، باید به آنها پاسخ داده شود.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان