شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۰۹
کد خبر : 70253

گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم/ تورم به 40 درصد رسیده است

گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم/ تورم به 40 درصد رسیده است
رئیس جمهور در گفت وگوی تلویزیونی تاکید کرد: آنچه باعث رنج مردم می‌شود، ما را هم می‌رنجاند و برنامه دولت برقراری ثبات در سفره مردم است.

به گزارش شهر بورس به نقل از برترین ها، رئیس جمهور در گفت وگوی تلویزیونی با مردم در اظهاراتی قابل تامل از کاهش نرخ تورم خبر داد.

ابراهیم رییسی:

* (درباره افزایش قیمت اجناس از جمله مواد غذایی در ماه های اخیر): معیشت یکی از مسایل محوری و مهم دولت است. در آغاز دولت، ۷۰۰ خانوار به خاطر کرونا داغدار می شدند که شرایط متفاوت شد و وضعیت صفر درباره تلفات داریم.

* با کسری بودجه مواجه بودیم که با افزایش درآمد واقعی بدون چاپ پول و استقراض از بانک مرکزی ، تلاش کردیم شرایط را تغییر دهیم. نزدیک۶۰ درصد تورم داشتیم که اکنون به۴۰ درصد رسیده است.

* در زمینه کنترل تورم ما با مشکلات جهانی و منطقه ای مواجه شدیم، ولی در شش ماه اول دولت، کنترل تورم شد ، با توجه به الزام قانونی برای عادلانه ساری یارانه ها و حذف ارز۴۲۰۰ تومانی، وضعیت تورمی ناشی از اصلاح اقتصادی ، مشکلاتی درست کرد که تلاش شد با پرداخت یارانه های دولت این وضعیت تا حدودی جبران شود و ثبات اقتصاددی ایجاد شود.


بیشتربخوانید: مقایسه دولت روحانی و رئیسی در کنترل تورم + اینفوگرافیک


* (در پاسخ به این سوال که چرا علی‌رغم افزایش فروش نفت قیمت دلار افزایش می‌یابد): انتظارات تورمی که نسبت به دلار وجود دارد و اغتشاشات ماه‌های اخیر روی قیمت دلار تاثیر داشت، چطور تا تیرماه قیمت دلار ثبات داشت اما ناگهان بازار ارز بهم ریخت؟

* من به مردم اطمینان میدهم که ما ذخایر ارزی خوب و قابل اطمینانی داریم. فروش نفت و بازگشت پول آن ما را در وضعیت مناسبی قرار داده است.

* با توجه به تامین بیش از ۹۰ درصدی نیاز بازار ارز کشور، هدف دولت رساندن قیمت دلار بازار به قیمت دلار نیمایی است.

* قیمت۲۸۵۰۰ دلار ملاک همه خواهد بود.۶۴ درصد افزایش واردات داشته ایم و از ارز آن استفاده کرده ایم. بیش از ۹۰ درصد کار صادرات و واردات با ارز نیمایی انجام می شود که قیمت آن۲۸۵۰۰ است. اگر کار تجارت همه با همین قیمت انجام شود، ثبات در قیمت ها ایجاد می شود.

* افزایش قیمت ها مثلا در گوشت قرمز به خاطر قاچاق کالا به کشورهای همجوار هم هست و بخشی از آن به خاطر عدم عرضه است،  یعنی بخاطر تورم انتظاری، دام نگه داشته می شود و دامداران دام خود را برای افزایش قیمت ، عرضه نمی کنند.

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 7 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان