شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
کد خبر : 81752

مدیرعامل گروه مالی شهر در جلسه معارفه سهام:

گروه مالی شهر وارد بازار سرمایه می شود

گروه مالی شهر وارد بازار سرمایه می شود
جلسه معارفه شرکت گروه مالی شهر برای عرضه در بازار دوم بورس برگزار شد و احتمالاً عرضه اولیه این نماد طی هفته جاری انجام خواهد گرفت.

به گزارش شهر بورس، با برگزاری جلسه معارفه شرکت گروه مالی شهر برای عرضه در بازار دوم بورس، “شهر” به بازار سرمایه می‌آید.

گروه مالی شهر وارد بازار سرمایه می شود

اسماعیل درگاهی در این جلسه اظهار داشت: ما اولین زیرمجموعه بانک شهر هستیم که در بازار سرمایه پذیرفته‌شده است. شرکت گروه مالی شهر با مأموریت مدیریت شرکت‌های زنجیره‌ای بانک شهر در سال ۱۳۹۱ به ثبت رسید.

وی افزود: برای شرکت‌های مستقل، ورود به بورس چندان سخت نیست و در شرکت‌ها در صورت داشتن شفافیت در بازار سرمایه پذیرفته می‌شوند. برای هلدینگ‌ها، این پروسه بسیار سخت است. فضای امروز بانک‌ها، فضای انتظارات بانک مرکزی است و خدا را شاکرم که توانستیم به مأموریت ورود به بازار سرمایه عمل کنیم.

راه‌اندازی نخستین صندوق املاک و مستغلات شهرداری‌ها

مدیرعامل گروه مالی شهر از راه‌اندازی نخستین صندوق املاک و مستغلات شهرداری‌ها خبر داده و گفت: به‌زودی مجوز این صندوق را خواهیم گرفت.

درگاهی با اشاره به عملکرد گروه مالی شهر در سال گذشته، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ برای ما سال مهمی بود که به اصلاح ساختار سرمایه‌گذاری شرکت پرداختیم. همچنین موفق شدیم مجوز ورود به بورس را نیز اخذ کنیم. باید از شرکت تأمین سرمایه دماوند تشکر کنم که در راستای ورود به بازار سرمایه، به گروه مالی شهر کمک زیادی کرد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰ درصد از سهام شرکت تأمین سرمایه تمدن نیز توسط گروه مالی شهر خریداری شد. در سال گذشته توانستیم یک هزار و ۱۲۴ هزار میلیارد تومان سودسازی داشته باشیم.

مدیرعامل گروه مالی شهر به تشریح وضعیت دارایی‌ها این شرکت پرداخت و تصریح کرد: ۳۵ درصد دارایی ما، پرتفوی بورسی است و ۶۵ درصد آن، دارایی غیربورسی.

درگاهی یادآور شد: در امید نامه شرکت تا سال ۱۴۰۶، وضعیت درآمدی شرکت بررسی‌شده است. پیش‌بینی‌شده است در سال ۱۴۰۲، ۱۷۰۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی بسازیم که منجر به رسیدن EPS سهم به ۳۳۹ ریال شود.

وی افزود: بر این اساس، EPS سهم به صورت پلکانی در سال ۱۴۰۶ به ۹۶۸ تومان خواهد رسید. در سال‌های آتی افزایش سرمایه نخواهیم داشت اما در نخستین مجمع، حداقل ۶۰ درصد از سود را تقسیم خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه مالی شهر گفت: پیش‌بینی می‌شود عرضه اولیه نماد شهر تا پایان هفته جاری انجام بگیرد. دو زیرمجموعه دیگر نیز مراحل مربوط به عرضه سهام در بازار سرمایه را طی می‌کنند و احتمالاً در بازار فرابورس پذیرفته خواهند شد.

عرضه 25 درصد از سهام در بازه سه تا 6 ماهه

درگاهی در پاسخ به خبرنگار شهر بورس مبنی بر اینکه «چند درصد از سهام شرکت در بازار سرمایه عرضه خواهد شد؟»، گفت: بر اساس امیدنامه، ۲۵ درصد از سهام شرکت باید وارد بازار سرمایه شود. با این حال، مقدار سهام عرضه شده باید با شرایط بازار نیز هماهنگ باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع، ممکن است مقدار عرضه در روز عرضه اولیه کمتر باشد. با این حال، باید مقدار سهام موجود در بازار سرمایه در بازه سه تا ۶ ماهه به ۲۵ درصدی که در امیدنامه قید شده، برسد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 12 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان