شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر : 68115

گاز 2 هزار اداره پرمصرف قطع شد

گاز 2 هزار اداره پرمصرف قطع شد
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: تاکنون بیش از ۱۳۱ هزار مورد پایش دمای اداره‌ها انجام شده که از این تعداد ۱۳ هزار مورد اخطار دریافت کرده ‎اند.

به گزارش شهر بورس به نقل از تسنیم، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: با ورود سامانه هوای سرد به کشور ما شاهد افت دما و سرمای فراگیر در بیشتر نقاط هستیم، به‌طوری که در استان‌های شمال غربی و شرقی دمای هوا تا منفی 28 درجه سانتیگراد رسیده، این از حیث فراگیری و ماندگاری سرما در 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. در این راستا، جریان گاز حدود 2 هزار اداره پرمصرف نیز قطع شده است.

وی با بیان این که به تبع کاهش دما افزایش شدید مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری را شاهد هستیم، تصریح کرد: روز گذشته حدود 700 میلیون مترمکعب در بخش‌های خانگی و تجاری مصرف شده که در مقایسه با دوره مشابه پارسال در این بازه زمانی بیش از 150 میلیون متر مکعب افزایش را نشان می‌دهد که معادل تولید 6 فاز پارس جنوبی است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که خوشبختانه شاهد هیچ‌گونه افت فشار و قطعی گاز در کشور نبودیم و همکاران ما در جای جای کشور آماده باش کامل هستند، افزود: با توجه به ماندگاری برودت هوا شرایط سخت‌تر و مصرف گاز افزایش می‌یابد، از این رو پیش‌بینی‌های و تمهیدهای لازم در این باره انجام شده است.


بیشتربخوانید: افت فشار گاز بخش خانگی در خراسان شمالی


به گفته چگنی، با تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت گاز فرآیند گازرسانی در حال انجام است و مردم عزیز هم هیچ دغدغه‌ای برای گرم کردن منازل خود نداشته باشند.

وی با تأکید بر رعایت دستورعمل‌های صادره از سوی شرکت ملی گاز ایران درباره رعایت الگوی مصرف، اظهار کرد: از هم‌وطنان و مشترکان عزیز خواهشمندیم که در استفاده از این نعمت الهی مصرف بهینه را به جد داشته باشند و شرکت ملی گاز ایران را در رساندن گاز پایدار به اقصی نقاط کشور به‌ویژه روستاهایی که در محاصره برف هستند یاری رسانند.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان با اشاره پایش دمای اداره‌ها، گفت: از ابتدای این طرح تاکنون بیش از 131 هزار مورد پایش دمای اداره‌ها انجام شده که از این تعداد 13 هزار مورد اخطار دریافت کرده‎اند و جریان گاز حدود 2 هزار اداره پرمصرف نیز قطع شده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 3 =

پراپ تریدینگ

کمان