صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۱۶
کد خبر : 98535

دبیر محتوایی کیش اینوکس 2023 در گفت‌وگو با شهر بورس:

کیش اینوکس 2023 از نظر محتوایی قوی‌تر شده است + فیلم

کیش اینوکس 2023 از نظر محتوایی قوی‌تر شده است + فیلم
حسین عبده تبریزی با بیان اینکه کیش اینوکس 2023 از نظر محتوایی قوی تر از دوره های قبل شده است، به تشریح محتوای این رویداد پرداخت.

حسین عبده تبریزی در گفت‌وگو با شهر بورس با اشاره به دهمین دوره نمایشگاه کیش اینوکس اظهار داشت: از نظر محتوایی این دوره قوی‌تر از سال‌های گذشته است، چنین رویدادهایی جایی است که دست اندرکاران بازار سرمایه یکدیگر را دیده و تعامل می‌کنند و سعی می‌کنند که مسائل را حل کنند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد از امسال مسئله محتوای نشست‌ها که به صورت مداوم برگزار می‌شود بتواند به ارتقای این رویداد کمک کند. از نظر ترکیب هم اقتصاددان‌های برجسته‌ای به جلسات دعوت شدند، بنابراین ترکیبی از سیاست‌گذار، بنگاه و اقتصاددان‌های مالی در این نشست‌ها بحث می‌کنند.

دبیر محتوایی کیش اینوکس 2023 با بیان اینکه در حوزه مسکن، خصوصی‌سازی، بازار سرمایه، صندوق‌ها و… بحث‌های محتوایی وجود دارد، گفت: در گذشته این نوع بحث‌ها خیلی کمتر بود. در خصوص نحوه توسعه مناطق ویژه که در نمایشگاه به طور گسترده حضور دارند و اینکه بازار سرمایه چه کمکی به توسعه این مناطق می‌کند بحث شد.

وی ادامه داد: در حوزه محصولات جدید بیمه‌ای، کنترل و نظارت بازار سرمایه و دیگر حوزه‌ها بحث‌های بسیار جدی صورت می‌گیرد که امیدوارم نتایج آن را هم ببینیم. گزارشی از استهلاکات هم کیش اینوکس با همکاری یکی از نهادها مطرح کرد که دو جلسه را به خود اختصاص داد.


بیشتر بخوانید: عرضه های بورس انرژی امروز 16 آبان 1402


عبده‌ تبریزی درباره وضعیت این روزهای بازار سرمایه ابراز داشت: در حال حاضر سیاست‌های اقتصادی که در حوزه مهار تورم پیش گرفته شده است و دولت نقدینگی را کنترل و نرخ رشد نقدینگی کاهش پیدا کرده است، حاصل اینها این است که نظام بانکی در فشار است و سیاست انقباضی باعث شده بنگاه‌ها نمی‌توانند منابعی را از بانک بگیرند.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی بنگاه‌ها به سراغ بازار سرمایه می‌آیند که از این نظر سیاست‌های کنترل تورم بانک مرکزی به آشنایی بنگاه‌ها با بازار سرمایه کمک کرده است، این یک روند مثبت است در حالیکه روند کنترل تورم هم روندی است که اقتصاددان‌ها آن را تایید می‌کنند اما اگر بازار سرمایه نتواند به کمک بازار پولی بیاید رکود عمیق می‌شود.

این اقتصاددان برجسته کشور خاطرنشان کرد: ما در شرایط تنگنای اعتباری هستیم و اینکه بازار سرمایه چقدر به این شرایط کمک کند، برای بازار مهم است. بنابراین در حال حاضر تامین مالی و اینکه نظام قیمت‌ها چه تغییری می‌کند برای بازار مهم‌تر است و امروز بازار را بیشتر با میزان تامین مالی می‌سنجند تا شاخص.

وی درباره تدابیر سهامداران خرد یادآور شد: با توجه به تجارب سال ۱۳۹۹ سهامداران خرد با احتیاط رفتار می‌کنند که من این احتیاط را توصیه می‌کنم که در عین حال که از بازار خارج نمی‌شود، هنگام نگرانی به سراغ اوراق با درآمد ثابت می‌روند. ما همیشه برای سرمایه‌گذاری مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری در صندوق می‌کنیم چون بازار پیچیده شده و نمی‌توان با تک سهم حرکت کرد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + چهارده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان