صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲:۲۷
کد خبر : 83659

کمبود نیروی کار ماهر مشکل بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی است

کمبود نیروی کار ماهر مشکل بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی است
رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: در دوران کرونا و تحریم‌ها، کمتر کارگری در استان از کار بیکار شد و این امر به مدد بخش خصوصی فعال اتفاق افتاد.
به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، یونس ژائله با بیان اینکه مردم تبریز و آذربایجان از دیرباز به سخت کوشی شهره عام هستند، گفت: مکتب اقتصادی تبریز، ویژگی‌های دیگری نیز دارد و بیکاری در این مکتب، بشدت امری مذموم است.

وی ادامه داد: به مدد وجود فرهنگ کار در این خطه و جایگاه ژئوپلتیک منطقه‌ای، از دوران قاجار تجار و بازرگانان آذربایجان همواره پیشرو بوده‌ و نخستین اتاق تجارت ایران را در تبریز شکل داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حتی با دولتی شدن اقتصاد ایران در سده گذشته، بخش خصوصی استان از فعال‌ترین بخش‌های خصوصی کشور بوده و با وجود بحران کرونا، تحریم و تورم، واحدهای صنعتی و تولیدی این استان به فعالیت خود ادامه داده و کمتر کسی طی این مدت به دلیل تعطیلی واحدهای صنعتی از کار بیکار شده است.

ژائله تصریح کرد: به مدد وجود فرهنگ کار و مکتب اقتصادی تبریز، آذربایجان‌شرقی از نظر نرخ بیکاری در رده‌های پایین کشوری قرار دارد اما اینکه نرخ کم، معادل نبود بیکار در این استان باشد صحیح نیست. نبود مهارت لازم در بخشی از جامعه‌ی جویای کار، عدم تطبیق شرایط تحصیلاتی فرد با نوع نیاز واحدهای تولیدی در حوزه کارگری و مهاجرت جامعه کارگری به کشورهای اطراف به دلیل فاصله دریافت دلاری و ریالی موجب شده است تطابقی میان اعلام نیاز و جمعیت جویای کار نباشد.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز در پایان یادآور شد: متاسفانه به دلیل نبود نیروی کار ماهر، اکثر شرکت‌ها و واحدهای تولیدی از شهرستان‌های استان‌های همجوار همچون خوی و سلماس نیرو استخدام می‌کنند و کمبود نیروی کار ماهر به مشکل بخش خصوصی استان تبدیل شده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان