شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
کد خبر : 60594

سرپرست معاملات كارگزاری بورسيران در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

کشف قیمت خودروی 207 در بورس کالا چگونه خواهد بود؟ + پیش بینی یک کارشناس

کشف قیمت خودروی 207 در بورس کالا چگونه خواهد بود؟ + پیش بینی یک کارشناس
سرپرست معاملات كارگزاری بورسيران گفت: با توجه به اینکه قیمت بازار حدود ۴۱۰ میلیون تومان است پیش‌بینی می‌شود کشف قیمت خودروی 207 در بورس کالا بین ۳۵۰ تا ۳۸۰ میلیون تومان باشد.

شهر بورس – مصطفی منطقی: عرضه خودروی 207 در بورس کالا توجهات را به سمت تالار شیشه‌ای جلب کرده است. کشف قیمت خودروی 207 در بورس کالا به اساسی ترین سوال برای علاقه مندان به خرید خودروی 207  از بورس کالا تبدیل شده است.

سرپرست معاملات كارگزاری بورسيران طی گفت‌وگویی با شهر بورس، به این پرسش که «کشف قیمت خودروی 207 در بورس کالا چگونه خواهد بود؟» ، پاسخ داد.

سيد رسول موسوی سرپرست معاملات كارگزاری بورسيران در گفت‌وگو با شهربورس، درباره مزیت‌های افزایش عرضه خودرو در بورس کالا اظهار داشت: از لحاظ برداشته شدن قیمت گذاری دستوری و فروش به قیمت حاشیه بازار، این اتفاق به نفع شرکت و سهامداران آن خواهد بود. همچنین مصرف‌کنندگان از لاتاری و رانت بازی راحت می‌شوند و با خیال راحت خودرو از شرکت می‌خرند.

وی در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: بورس کالا باید پیش‌قدم شده و از عرضه کنندگان یک برنامه حداقل شش ماهه دریافت کند تا خودروسازها عرضه‎های مداوم در آن داشته باشند تا درنهایت روی قیمت بازار هم اثرگذار باشد.


بیشتر بخوانید: سود خرید پژو 207 از بورس کالا چقدر است؟


سید رسول موسوی با اشاره به تفاوت ماهیت بورس کالا و بازار سهام، عنوان کرد: با توجه به اینکه افراد زیادی به بورس کالا آمدند، ولی به دلیل اینکه بورس کالا برخلاف اوراق بهادار ماهیت مصرفی دارد و عرضه و تقاضا مشخص است، اگر عرضه خودرو یک برنامه شش ماهه داشته باشد و تولید خودرو افزایش پیدا کند درنهایت شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد خواهیم بود.

سرپرست معاملات كارگزاری بورسيران افزود: بحث بورس کالا با اوراق بهادار کاملاً متفاوت است. اگر بخواهیم بگوییم اتفاقات سال ۹۹ بازار سهام برای  بورس کالا خواهد افتاد، اشتباه است. کالای عرضه شده در بورس کالا قیمتی در بازار آزاد دارد و مصرف کننده آن را می‌داند و اگر قیمت کالا بالاتر باشد مصرف کننده آن را نمی‌خرد؛ برخلاف بازار سهام که قیمت گذاری سهم پیچیده تر است.

موسوی درباره وضعیت کامودیتی‌‎ها عنوان کرد: امیدواریم سایر کامودیتی ها مخصوصاً صنایع شامل قیمت گذاری دستوری نیز به بورس کالا بیایند تا این صنایع متضرر نشوند و قیمت بر اساس عرضه و تقاضا مشخص شود.

وی ادامه داد: اگر سازوکار عرضه خودرو در بورس کالا همانند سیمان با برنامه پیش برود و موفق باشد سبب خواهد شد تا سایر صنایع نیز به بورس کالا بیایند.


بیشتر بخوانید: اعلام زمان عرضه خودروهای تارا و پژو ۲۰۷ در بورس کالا


سرپرست معاملات كارگزاری بورسيران در رابطه با عرضه محصولات سیمان در بورس کالا اظهار داشت: صنعت سیمان قبل از عرضه محصولات خود در بورس کالا با مشکلاتی نظیر قیمت گذاری دستوری و افزایش نرخ در بازار آزاد مواجه بود، سپس در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ با ورود این محصولات به بورس کالا به مرور زمان با رعایت کف عرضه ها، افزایش عرضه و آمدن همه عرضه کنندگان سیمان به بورس کالا شاهد کاهش قیمت سیمان در بورس کالا بودیم. در این زمینه هم مصرف کننده، هم تولید کننده و هم سهامداران منتفع می‌شوند.

وی درباره مزیت های عرضه سیمان یا هر محصول دیگری در بورس کالا ادامه داد: خارج شدن محصولات از قیمت گذاری دستوری و قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، و مباحث دلال بازی و رانت خواری حل می‌شود.

کشف قیمت خودروی 207 در بورس کالا

سید رسول موسوی با اشاره کشف قیمت خودروی 207 در بورس کالا، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت بازار حدود ۴۱۰ میلیون تومان است پیش‌بینی می‌شود کشف قیمت خودروی 207 در بورس کالا بین ۳۵۰ تا ۳۸۰ میلیون تومان باشد.

وی یادآور شد: کف عرضه خودرو در بورس کالا است که امیدوارم نهادهای متولی و بورس کالا، عرضه کنندگان خودرو را ملزم به ارائه یک برنامه مدون کنند تا خریداران بتوانند بر اساس آن نسبت به خرید خود تصمیم بگیرند.

سید رسول موسوی گفت: با توجه به استقبال گسترده خریداران و مصرف‌کنندگان از عرضه خودرو در بورس کالا باید به بخش سخت افزاری و نرم افزاری نیز بپردازیم تا بستر لازم برای خریداران و عرضه کنندگان وجود داشته باشد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 9 =

پراپ تریدینگ

کمان