صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر : 106764

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس پاسخ می‌دهد؛

کدام بازارهای موازی بازدهی بهتری خواهند داشت؟

کدام بازارهای موازی بازدهی بهتری خواهند داشت؟
رکود اقتصادی باعث شده تا بسیاری از مردم به دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن باشند اما در سال آینده کدام بازارهای موازی بازدهی بهتری خواهند داشت؟

سهیل کلاهچی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازارهای موازی بازار سرمایه اظهار داشت: بحث تورم در آمریکا باعث شده بود، سیاست پولی اجرا شود که نرخ بهره بالا برود تا تورم کنترل شود.

وی ادامه داد: اتفاقی که رخ داد این بود که تورم آمریکا تا حد خوبی کنترل شده و به 3.1 درصد رسید است و شرایط نسبتا مساعدی وجود دارد اما در سایر شاخص‌های اقتصادی به طور قطعی نمی‌گویند که نگرانی‌ها کاملا رفع نشده است.

این کارشناس اقتصاد با اشاره به خبر اشتغال غیرکشاورزی آمریکا گفت: این خبر مثبت اعلام شد و این نشان می‌دهد بحث اشتغال در آمریکا شرایط خوبی دارد و سیاست فدرال رزرو در فرود نرم نرخ بهره با موفقیت در سال 2024 اجرا شود.


بیشتر بخوانید: قیمت سکه و طلا امروز 16 دی 1402


وی ادامه داد: کاهش نرخ بهره می‌تواند باعث شود که قیمت کامودیتی‌ها از جمله طلا حرکت رو به بالا داشته باشد، حرف‌هایی هم که از کاهش نرخ بهره در چند هفته گذشته بود باعث شد کامودیتی‌ها رشد خوبی داشته باشند و طلا به سقف تاریخی خودش نزدیک شود.

کلاهچی با بیان اینکه از نظر نموداری در کوتاه مدت حرکت صعودی پرقدرتی در بازار طلا نخواهیم داشت، عنوان کرد: همچنین حرکت نزولی آنچنانی هم نخواهیم داشت؛ یعنی یک فضای خنثی در کوتاه مدت در این بازار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین بحث ریسک‌های ژئوپلتیک وجود دارد که شاخص آن نشان می‌دهد این ریسک‌ها سطوح بالاتری را نسبت به چند وقت گذشته نشان می‌دهند و این ریسک‌ها شامل موضوع جنگ اسرائیل و حماس و تعارض بین آمریکا و چین است که نتیجه آن می‌تواند باعث شود طلا حرکت رو به بالایی در میان مدت داشته باشد.

کدام بازارهای موازی بازدهی بهتری خواهند داشت؟

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در بحث طلای داخلی، قیمت جهانی و نرخ ارز بر آن تاثیرگذار است که با توجه به شرایط داخلی و کنترل بازار ارز، باعث شده تا شرایط رکودی را در بازارهای مختلف ببینیم.

وی یادآور شد: فعلا در کوتاه مدت در طلای داخل هم حرکت آنچنانی را نبینیم، همچنین انتخابات هم نزدیک است و معمولا قبل از انتخابات حرکت آنچنانی در دلار و طلا نمی‌بینیم.

کلاهچی با اشاره به شرایط رکودی حاکم بر بازارها گفت: فکر می‌کنم اگر بنا باشد حرکت جدیدی در این بازارها رخ دهد، ما در سال 1403 می‌توانیم شاهد آن باشیم و دلار می‌تواند اعداد بالاتری را ببیند و حتی ممکن است سقف قبلی یعنی 60 هزار تومان را بشکند و به تبعیت از آن طلا هم حرکت رو به بالا داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معمولا طلا بازدهی بیش از دلار را از خود نشان می‌دهد و با توجه به احتمال حرکت رو به بالای طلای جهانی، طلا سرمایه گذاری مناسبی در سال 1403 می‌تواند باشد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان