صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر : 124386

کارشناسان بازار سرمایه پاسخ می‌دهند؛

کاهش دامنه نوسان تصمیم درستی بود؟

کاهش دامنه نوسان تصمیم درستی بود؟
با توجه به حمله بامداد امروز ایران به مواضع رژیم صهیونستی، دامنه نوسان بازار سرمایه به مدت سه روز محدود شده است. آیا کاهش دامنه نوسان تصمیم درستی بود؟ این تصمیم تا چه حد می‌تواند به نفع بازار باشد؟

شاهین احمدی مدیرعامل کارگزاری نماد شاهدان در پاسخ به این سوال که «آیا کاهش دامنه نوسان تصمیم درستی بود؟»، به شهر بورس گفت: این تصمیم، تصمیم خوبی به نظر می‌رسد؛ زیرا بسیاری از شرکت ها که حتی خارج از بازار سرمایه هستند، نقدینگی و سرمایه در گردش خود را به صورت روزانه در صندوق های درآمد ثابت ذخیره می کنند و بستن بورس به مدیریت نقدینگی این شرکت ها لطمه بدی خواهد زد.

وی ادامه داد: محدود کردن دامنه نوسان باعث می‌شود تا زمان برطرف شدن شرایط ریسک های ژئوپولیتیکی و جنگی، بازار رفتار محدود شده‌ای داشته باشد تا ان‌شاءالله با بر طرف شدن ریسک ها بتوانیم شاهد از سرگیری معاملات طبق روال سابق باشیم.

احمدی به تشریح وضعیت کلی بازار سرمایه پرداخت و یادآور شد: به نظر می‌رسد این اقدامی که در جهت افزایش نرخ دلار نیمایی انجام شد، اقدامی است که می تواند به تدریج شرکت های صادراتی را با افزایش سودآوری روبه‌رو کند و برآیند کلی بازار را می توان متعادل و رو به بالا ارزیابی کرد.


بیشتر بخوانید: تاثیر حمله ایران به اسرائیل بر دلار و طلا/ رشد تا کجا ادامه دارد؟


بورس باید تعطیل می‌شد

ویدا مهاجر کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، با بیان اینکه کاهش دامنه نوسان تصمیم خوبی برای شرایط فعلی بازار نبود، گفت: قیمت پایانی روز گذشته در بسیاری از نمادهای بازار روی همان یک درصد منفی مشاهده می شود و این امر باعث شد امروز صف های فروشی سنگینی را تجربه کنیم.

وی در ادامه با یادآوری اینکه پیش‌تر ثابت شده است که کاهش دامنه نوسان به‌صورت موقتی می تواند پاسخگو باشد، افزود: کاهش دامنه نوسان نمی‌تواند هیجان و تنش بازار را کم کند و نمی‌توانیم یک تجربه را برای تمام ساختارهای بازار تعمیم بدهیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با ضعیف خواندن عملکرد سازمان بورس، گفت: من به شخصه به دنبال تعطیلی بازار در چند روز آینده بودم که می توانست شرایط بهتری را رقم بزند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 18 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان