شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
کد خبر : 64955

کاهش تولید نفت عراق طبق توافق با اوپک بود؟

کاهش تولید نفت عراق طبق توافق با اوپک بود؟

عراق با کاهش مصرف داخلی به میزان ۹۲ هزار بشکه در روز و صادرات به میزان ۶۳ هزار بشکه در روز، تولید نفت این کشور را کاهش داد.

به گزارش شهر بورس، گزارش های بین المللی حاکی از آن است که عراق طی ماه اخیر، تولید نفت خود را کاهش داده است. اما آنچه مهم است این که؛ کاهش تولید نفت عراق طبق توافق با اوپک بود یا اقدامی خود سرانه است؟

بر اساس گزارش ایسنا، عراق در نوامبر، ۴.۴۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۲۲۱ هزار بشکه در روز در مقایسه با اکتبر کاهش داشت.

کاهش تولید نفت عراق طبق توافق با اوپک بود؟

طبق آمار شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق (سومو)، تولید نفت عراق مطابق با سهمیه تولید این کشور تحت توافق اوپک پلاس برای نوامبر بوده است. اما منابع ثانویه که دبیرخانه اوپک از آمار آنها برای بررسی پایبندی اعضای خود به توافق اوپک پلاس استفاده می کند، تولید نفت عراق در فاصله ماه مه تا اکتبر امسال را پایین تر از سهمیه تولید این کشور ارزیابی کرده اند.


بیشتر بخوانید:تصمیم جدید اوپک چه تاثیری بر بازار نفت خواهد داشت؟


با تولید ۴.۴۳۱ میلیون بشکه در روز در نوامبر، تولید عراق ۲۲۰ هزار بشکه در روز کمتر از سطح اکتبر بوده است. عراق با کاهش مصرف داخلی به میزان ۹۲ هزار بشکه در روز و صادرات به میزان ۶۳ هزار بشکه در روز، موفق شد کاهش تولید را انجام دهد.

بر اساس گزارش رویترز، احسان عبدالجبار، وزیر نفت وقت عراق، در اکتبر گفته بود این کشور با مدیریت مصرف داخلی نفت برای حفظ توانمندی های صادراتی، به سهمیه تعیین شده از سوی اوپک پلاس برای عراق، پایبند است.

در پی ضعیف شدن دورنمای اقتصادی و قیمت نفت، وزیران اوپک پلاس در جلسه اکتبر ،کاهش هدف تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز از نوامبر تا پایان سال ۲۰۲۳ را تصویب کردند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 12 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان