صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۵۳
کد خبر : 101886

چگونه در اونیکس سرمایه‌گذاری کنیم؟

چگونه در اونیکس سرمایه‌گذاری کنیم؟
در روزهای پرنوسان شاخص‌های بورسی و زمانی که بازارسرمایه روند هیجانی را طی می‌کند، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت استراتژی مناسبی است.

به گزارش شهر بورس، در روزهای پرنوسان شاخص‌های بورسی و زمانی که بازارسرمایه روند هیجانی را طی می‌کند، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت استراتژی مناسبی است. از آنجا که سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه به سطح ریسک‌پذیری سهامداران نیز بستگی دارد، این نوع صندوق‌ها در شرایط صعودی بازار هم برای سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز گزینه مطلوبی هستند؛ چراکه در میان ابزارهای مالی بازارسرمایه، ریسک سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت نزدیک به صفر است و همچنین این صندوق‌ها علاوه بر حفظ اصل دارایی، سودی بیشتر نسبت به سپرده بانکی پرداخت می‌کنند.

مزیت‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت

تحلیل بازار: تیم تحلیلی متخصص نخستین مزیت سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها است. تیم‌های تحلیلی ضمن تسلط به بازارهای مالی چشم‌انداز اقتصاد داخلی و بین‌المللی را به شکل مستمر برآورد، فرصت‌های بکر سرمایه‌گذاری را شناسایی و معمولا بهترین گزینه‌ها را برای تخصیص منابع انتخاب می‌کنند.

سودی بالاتر از سپرده بانکی در کنار ریسک نزدیک به صفر: 70 تا 90 درصد دارایی صندوق‌های درآمد ثابت به سرمایه‌گذاری در اوراق مالی با سود تضمین شده اختصاص دارد و از این رو، حداقل بازدهی آن‌ها با سپرده‌های بانکی برابر است. اما 10 تا 30 درصد این دارایی‌ها نیز در بازارسرمایه، سرمایه‎گذاری می‌شود؛ بنابراین بازدهی صندوق‌های درآمد ثابت، در کنار ریسک نزدیک به صفر معمولا بیشتر از سپرده‌های بانکی است.

نقدشوندگی سریع دارایی و دریافت سود روزشمار: داد و ستد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه در کنار فعالیت بازارگردان، نقدشوندگی سریع دارایی را تضمین می‌کند و می‌توانید به راحتی دارایی خود را به پول نقد تبدیل کنید. در انسو سود صندوق‌های درآمد ثابت نیز به صورت روزشما و با دو روش پرداخت می‌شود. این سود یا به صورت ماهانه به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌شود یا بر اساس NAV، روی قیمت صدور و ابطال واحد به شکل روزانه قابل مشاهده است.

معافیت مالیاتی: صندوق‌های سرمایه‌گذاری از مالیات معاف هستند.

سرمایه گذاری در صندوق‌های بادرآمد ثابت مناسب چه افرادی است؟

علاوه بر اینکه این نوع از صندوق‌ها گزینه‌ای مطمئن برای سرمایه‌گذاران تازه وارد به بازارسرمایه است، بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاران ریسک‌گریزی است که به دنبال سودی امن و بالاتر از سپرده بانکی هستند.

چه صندوقی بخریم؟

برای انتخاب صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت اولین گام مراجعه به تارنمای فیپ ایران به آدرس www.fipiran.ir و مقایسه عملکرد آنها است. در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، نماد اونیکس یکی از گزینه‌های جذاب است. ارزش دارایی 2 هزار و 500 میلیارد تومانی تحت مدیریت صندوق اونیکس طی چهار ماه فعالیت از اعتماد سهامداران به این صندوق‌ حکایت می‌کند و چشم‌انداز ارزش دارایی 10 هزار میلیارد تومانی برای آن پیش‌بینی شده است. همچنین صندوق اونیکس تامین سرمایه کیمیا با کسب سود موثر سالانه 31.6 درصدی در مهر ماه و 27.6 درصدی آبان ماه از حیث بازدهی در میان برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت قرار دارد.

چگونه در اونیکس سرمایه‌گذاری کنیم؟

صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت تامین سرمایه کیمیا با نماد اونیکس، یکی از صندوق‌های قابل معامله (ETF) در فرابورس ایران است و سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت برخط و از طریق‌ سامانه‌ معاملاتی کارگزاری‌ خود با جستجوی نماد اونیکس واحد‌های این صندوق را خریداری کنند.

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان