شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۵۲
کد خبر : 80007

چگونه حساب تتر باز کنیم؟

چگونه حساب تتر باز کنیم؟
تتر (Tether) یک ارز دیجیتال است و برای این که از آن استفاده کنید، نیازی به باز کردن حساب یا ثبت نام در وب سایت خاصی وجود ندارد.

به گزارش شهر بورس، تتر (Tether) یک ارز دیجیتال است و برای این که از آن استفاده کنید، نیازی به باز کردن حساب یا ثبت نام در وب سایت خاصی وجود ندارد. برای نگهداری یا خرید و فروش USDT باید حتما یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید که انواع مختلفی از آن‌ها (مانند کیف پول داخلی صرافی‌ها، والت‌های موبایل و والت‌های دسکتاپ) در دسترس قرار دارد.

به خاطر ساختار غیر متمرکز بستر اصلی رمز ارزها یعنی بلاک چین، استفاده از آن‌ها مثل ارزهای رایج نیازمند حساب خاصی نیست و با اپلیکیشن‌هایی به نام والت کریپتو انجام می‌شود. با این حال سرویس‌های متمرکزی هم وجود دارند که به وسیله ایجاد حساب کاربری در آن‌ها قادر به خرید، فروش و نگهداری توکن‌های USDT خود خواهید بود. در ادامه به چگونگی ساخت حساب تتر یا ایجاد کیف پول تتر اشاره می‌کنیم.

معرفی انواع کیف پول یا حساب تتر

بهترین کیف پول های تتر اینجا مورد بررسی قرار گرفته‌اند، ولی با این حال در ادامه به برخی از محبوب‌ترین انتخاب‌های کاربران برای نگهداری USDT اشاره‌ای خواهیم داشت. البته قبل از معرفی والت‌ها باید بدانید که USDT روی شبکه‌های مختلفی مانند ترون، اتریوم و سولانا عرضه شده است. این یعنی انواع مختلفی از تتر وجود دارند (مثلا ERC-20 و TRC-20) که ممکن است توسط همه کیف پول‌ها یا صرافی‌ها پشتیبانی نشوند. بنابراین پیش از این که برای خرید تتر و ارسال آن به کیف پول شخصی یا والت حساب کاربری در صرافی ارسال کنید، از پشتیبانی شدن نوع تتر در مقصد اطمینان حاصل نمایید.

کیف پول را می‌توانید به عنوان حساب و کلید خصوصی را هم می‌توانید به عنوان رمز حساب در نظر بگیرید.

 

کیف پول تتر در صرافی متمرکز (حساب تتر)

صرافی‌های رمز ارزی متمرکز معمولا دارای کیف پول داخلی هستند که نه تنها از تتر، بلکه از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال بازار هم پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از این نوع کیف پول باید در صرافی ثبت نام کرده و (در صورت نیاز) احراز هویت هم انجام دهید. سپس قادر خواهید بود USDT را به صورت مستقیم خریداری کرده و در کیف پول حساب خود دریافت کنید. مهم‌ترین مزیت نگهداری تتر در کیف پول صرافی، آسان شدن امکان دسترسی به آن است که کار ثبت سفارش را آسان و معمولا کم‌هزینه‌تر می‌کند. اما در مقابل کلید خصوصی در اختیار کاربر قرار نمی‌گیرد.

  • وضعیت کلید خصوصی: در اختیار صرافی
  • سطح امنیت: متوسط
  • مسئولیت نگهداری دارایی: بر عهده صرافی (امن نگه داشتن مشخصات حساب بر عهده کاربر است)

 

کیف پول USDT نرم افزاری

کیف پول USDT نرم افزاری

والت‌های نرم افزاری تتر برای دسکتاپ، مرورگر و تلفن‌های هوشمند در دسترس هستند. برای مثال کیف پول اکسودوس برای دسکتاپ، کیف پول متامسک برای مرورگر و کیف پول تراست والت برای تلفن هوشمند را داریم که همگی جزو انتخاب‌های مطمئن محسوب می‌شوند. مزیت کیف پول نرم افزاری به قرار دادن کنترل کلید خصوصی والت در دستان کاربر مربوط می‌شود. در این حالت کاربر وظیفه تامین امنیت کیف پول و دستگاه میزبان آن را به طور کامل بر عهده می‌گیرد. ایراد اصلی این نوع کیف پول احتمال هک یا ویروسی شدن سیستم میزبان آن است.

  • وضعیت کلید خصوصی: در اختیار کاربر
  • سطح امنیت: متوسط
  • مسئولیت نگهداری دارایی: تماما بر عهده کاربر

کیف پول USDT سخت افزاری

والت های سخت افزاری یکی از امن‌ترین روش‌های نگهداری هر نوع ارز دیجیتال هستند. با نگهداری تتر در والت‌های سخت افزاری محبوبی چون لجر یا ترزور، توکن‌های شما به صورت آفلاین و در یک دستگاه مستقل نگهداری می‌شوند. کاربران کیف پول سخت افزاری تنها به هنگام انجام تراکنش دستگاه خود را به رایانه متصل کرده و به همین خاطر ریسک به سرقت رفتن دارایی‌های آنان تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. مزیت اصلی این نوع والت، امنیت بالای دارایی نگهداری شده در آن است. ایراد اصلی این کیف پول در هزینه بالا و در دسترس نبودن دارایی‌ها برای انجام تراکنش سریع خلاصه می‌شود.

  • وضعیت کلید خصوصی: در اختیار کاربر
  • سطح امنیت: بالا
  • مسئولیت نگهداری دارایی: تماما بر عهده کاربر

تتر چیست؟

تتر پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا است، به طوری که در کل بازار رمز ارز، میزان خرید و فروش تتر طی هر روز از تمام کوین‌ها و توکن‌ها بیشتر است. دلیل این موضوع معامله تتر توسط قشرهای مختلف جامعه است، حتی افرادی که هیچ علاقه‌ای به سرمایه گذاری در رمز ارزها ندارند. خرید USDT ارزان چیزی است که علاوه بر تریدرهای کریپتو، برای فعالان سایر بازارهای مالی نیز کاربردهای فراوان دارد.

Tether یک نوع ارز دیجیتال است که تحت عنوان استیبل کوین شناخته شده و ارزش آن به ارزش یک ارز فیات وابسته است. برای مثال ارزش توکن USDT به دلار آمریکا وابسته بوده و به همین خاطر باید همواره قیمتی معادل 1 دلار داشته باشد. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که قیمت تتر گاهی اوقات به خاطر میزان عرضه و تقاضا، اندکی از 1 دلار بیشتر یا کمتر می‌شود.

شرکت سازنده تتر مدعی است که در ازای هر USDT موجود در چرخه بازار 1 دلار یا دارایی معادل آن را در خزانه‌داری خود نگهداری می‌کند. کاربرانی که شرایط لازم (سکونت در کشور تحریم نشده و امکان انجام فرآیند احراز هویت) را داشته باشند، می‌توانند با تحویل دادن توکن‌های USDT معادل آن را در قالب دلار آمریکا دریافت نمایند.

طبق آخرین گزارش وب سایت رسمی تتر در انتهای سال 2022، خزانه‌داری تتر دارایی پشتوانه خود را به این شیوه نگهداری می‌کند:

  • پول نقد، دارایی معادل پول نقد، سپرده‌های کوتاه مدت و اوراق تجاری (82.13 درصد)
  • وام‌های با وثیقه (8.73 درصد)
  • اوراق قرضه شرکتی، صندوق‌های سرمایه و فلزات گرانبها (5.14 درصد)
  • سرمایه گذاری‌های دیگر شامل توکن‌های دیجیتالی (4.01 درصد)

استیبل کوین‌هایی مانند تتر به کاربران دنیای کریپتو اجازه می‌دهند تا در زمان نوسان بازار راهی برای حفظ ارزش سرمایه خود داشته باشند. از طرف دیگر تبدیل USDT به ارزهای دیجیتال محبوبی مانند بیت‌کوین تقریبا در همه صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز دنیا انجام شده و در مقایسه با تبدیل فیات به رمز ارز، معمولا با سرعت بسیار بالاتری هم انجام می‌شود. شما نیز می‌توانید با مراجعه به صفحه bit24.cash/coins/usdt/buy-sell برای خرید و فروش تتر در صرافی بیت 24 به عنوان یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، اقدام کنید.

برای استفاده از USDT باید والت رمز ارزی داشته باشید یا در یک صرافی متمرکز ثبت نام کنید که کیف پول داخلی دارد و از ارز تتر هم پشتیبانی می‌کند. توجه داشته باشید که هر زمان صحبتی از ثبت نام در صرافی یا راه‌اندازی کیف پول می‌شود، این کار لزوما برای استفاده از USDT انجام نمی‌شود. زیرا با ثبت نام در صرافی یا راه‌اندازی کیف پول معمولا امکان نگهداری، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال زیادی را به دست خواهید آورد.

سخن پایانی

برای این که از تتر استفاده کنیم، اجباری به باز کردن حساب نیست و می‌توان از یک کیف پول ساده مانند تراست والت استفاده کرد که راه‌اندازی آن چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. اما با این حال برای استفاده از خدمات یک صرافی متمرکز که امکان نگهداری تتر را هم فراهم کرده، باید در وب سایت آن ثبت نام و احتمالا حساب تتر خود را هم احراز هویت کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

Chngezyadgary جمعه , 12 آبان 1402 - 20:48

می خواهم حساب بانکی بازکنم

محمدرضا یکشنبه , 15 بهمن 1402 - 9:56

میخواهم حساب بانکی امن باز کنم

Chngezyadgary جمعه , 12 آبان 1402 - 20:49

می خواهم حساب بانکی باارزدجیتال کارکنم

Chngezyadgary سه شنبه , 16 آبان 1402 - 16:33

می خواهم حساب بانکی بازکنم

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان