صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 123605

یادداشت/

چند نکته در بابِ انتخاب رئیس جدید سازمان بورس

چند نکته در بابِ انتخاب رئیس جدید سازمان بورس
جلسه امروز شورای عالی بورس پیرامون انتخاب رئیس جدید سازمان و یا ابقای مجید عشقی برگزار خواهد شد، اما فارغ از اینکه چه کسی رئیس سازمان شود، باید به برخی نکات توجه کنیم.

به گزارش شهر بورس، ساعت 14 امروز (دوشنبه) جلسه مهم شورای عالی بورس برای تصمیم‌گیری درباره ریاست سازمان بورس برگزار خواهد شد. مدیران و فعالان بازار سرمایه همگی منتظر نتایج این جلسه هستند. اما فارغ از اینکه چه کسی ریاست سازمان بورس را بر عهده خواهد گرفت، نکاتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

اولاً، همه ما در یک کشتی هستیم و سوراخ شدن این کشتی، همه‌مان را غرق خواهد کرد. تضعیف سازمان بورس یا رئیس آن (هر کسی که باشد) به نفع بورس نخواهد بود.

دوماً، فعالان بازار سرمایه به این نتیجه رسیده‌اند که رئیس سازمان بورس اگرچه می‌تواند با برخی تصمیمات و ابزارها در حوزه بازار سرمایه تاثیراتی بر روی معاملات داشته باشد، اما عملاً نمی‌تواند به تنهایی تحولات بزرگی ایجاد کند. اختیارات رئیس سازمان بورس بسیار کمتر از وزیر اقتصاد و البته رئیس کل بانک مرکزی است. رئیس سازمان بورس، مجری تصمیماتی است که در سطح کلان کشور گرفته می‌شود و تنها می‌تواند با نامه‌نگاری‌ها، تاثیراتی هر چند اندک در تصمیمات داشته باشد.

سوماً، در شرایطی که تصمیمات کلان اقتصادی کاملاً به ضرر تولید کشور و در نتیجه بازار سرمایه است، همه باید با یکدیگر متحد باشیم و از رئیس سازمان بورس (چه مجید عشقی باشد و چه نفر جدید) حمایت کنیم و مطالباتی را از تصمیم‌گیران اقتصادی کشور داشته باشیم. از جمله این مطالبات، افزایش نقش رئیس سازمان بورس در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و حضور رئیس سازمان بورس در جلسات ستاد اقتصادی دولت و هر جلسه مرتبط با تصمیم‌گیری در مورد موارد اقتصادی است.

با در نظر گرفتن این موارد، باید به استقبال جلسه امروز شورای عالی بورس برویم و فارغ از جهت‌گیری‌ها از رئیس جدید (که تقریباً هیچ‌کدام از ما او را نمی‌شناسیم) حمایت کنیم. این حمایت نه به خاطر آن فرد، بلکه به خاطر بازاری است که شغل همه ما و محل کسب و کارمان محسوب می‌شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 8 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان