شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 75575

حقوق‌دان بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

عدم دخالت سیاست گذار در بورس اثرات مثبتی خواهد داشت

عدم دخالت سیاست گذار در بورس اثرات مثبتی خواهد داشت
حقوق‌دان بازار سرمایه معتقد است که عدم دخالت سیاست گذار در بورس می‌تواند اثرات خود را طی سال آینده در بازار نشان دهد.

حمید اسدی در گفت‌وگو با شهر بورس با تاکید بر لزوم عدم دخالت سیاست گذار در بورس، اظهار داشت: به عنوان یک حقوق دان نگاه من بیشتر مقرراتی و رگولاتوری است؛ تاثیرگذاری منفی که سیاست گذاری بد و مقررات گذاری نامناسب در بازار سرمایه نسبت به کاهش ارزش سهام و منفی شدن بازار سرمایه می‌گذارد شاید یکی از بدترین عوامل موثر منفی در بازار است.

وی ادامه داد: در سال 1401 در مواردی که با تاثیرگذاری عوامل خارج از بازار سرمایه و تصمیمات لحظه‌ای ارکان تصمیم گیر در نهادهای اقتصادی مواجه شدیم بازار سرمایه تاثیر منفی گرفت و متاسفانه و چالش‌هایی برای بازار سرمایه ایجاد کرد.

این حقوق دان بازار سرمایه خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مهم عقب ماندن بازار سرمایه از سایر بازارهای موازی سیاست گذاری نامناسب و عدم تصمیم سازی صحیح و به موقع و ایجاد امنیت و اطمینان خاطر برای سرمایه گذاران است.

وی تصریح کرد: وقتی سرمایه گذار و سهامدار وارد بازار سرمایه می‌شود باید نگاه کلان و بلندمدت داشته باشد که این نگاه نیازمند ثبات رگولاتوری و مقررات گذاری است. این مقررات گذاری گاهی از ارکان تصمیم گیر اقتصادی یا دولتی به بازار سرمایه تحمیل می‌شود که ما باید از این اتفاقات پیشگیری کنیم و گاهی هم از نهادهای سیاست گذار داخل بازار سرمایه است.


بیشتر بخوانید: چشم انداز بازار سرمایه در لایحه بودجه 1402


اسدی با اشاره به اینکه اگر به ثبات سیاست گذاری برسیم، سال 1402 شاهد رشد بازار سرمایه خواهیم بود، عنوان کرد: حتی عقب ماندگی بازار سرمایه از سایر بازارهای موازی هم در این صورت جبران خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سیاست گذار چنین کاری را انجام خواهد داد یا خیر، عنوان کرد: سیاست گذار در بازار سرمایه اگر نقش منفی ایجاد نکند بازار سرمایه می‌تواند به مسیر رشد و توسعه‌اش ادامه دهد.

این حقوق دان بازار سرمایه ادامه داد: در واقع دولت‌ها تاثیرات مثبتی در سیاست گذاری یا روند بازار سرمایه نمی‌توانند ایجاد کنند بلکه می‌توانند سیاست گذاری مثبت ایجاد کنند. اگر سیاست گذاری دولت در سال 1402 پیشگیری و ممانعت از دخالت در بازار سرمایه باشد قطعا اثرات مثبتی در بازار سرمایه خواهد داشت.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 14 =

پراپ تریدینگ

کمان