صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر : 47518

چرا پرداخت وام بدون ضامن به تعویق افتاد؟

چرا پرداخت وام بدون ضامن به تعویق افتاد؟
با وجود ارائه قول‌هایی برای پرداخت وام بدون ضامن، حالا خبر می رسد که پرداخت این وام به تعویق افتاده، اما دلیل تعویق در پرداخت وام بدون ضامن چیست؟

به گزارش شهر بورس، در روزهای گذشته اخباری مبنی بر آغاز پرداخت وام بدون ضامن منتشر شد، اما حالا گفته می شود که این کار به تعویق افتاده اما چرا پرداخت وام بدون ضامن به تعویق افتاد؟

پرداخت وام بدون ضامن به بقیه متقاضیان نیازمند اعتبارسنجی مشتری است و این مقررات هم در حال بازنگری است.

بر این اساس به نظر می‌رسد وام ۱۰۰ میلیونی در سال ۱۴۰۰ پرداخت نمی‌شود و احتمالا پرداخت آن به سال ۱۴۰۱ موکول می‌شود. مگر برای کارمندان رسمی دولت که می‌توانند با ارائه مدارک و نامه کسر از حقوق، بدون نیاز به ضامن تا ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرند.

چرا پرداخت وام بدون ضامن به تعویق افتاد؟

حالا رئیس بانک مرکزی اعلام کرده که مقررات اعتبارسنجی مشتریان در حال بازنگری است و مقررات جدید تا پایان سال به سیستم بانکی اعلام می‌شود.

به همین دلیل می‌توان گفت تا زمانی که مقررات اعتبار سنجی مشتریان بازنگری و تعیین نشود، نمی‌توان انتظار داشت که متقاضیان بتوانند وام ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت کنند.

البته به نظر می‌رسد شرایط پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی همچنان مبهم است. چون چند روز قبل مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توییتی شرایط پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی را اعلام کرد.

قمری وفا در این توییت شرایط پرداخت وام۱۰۰ میلیون تومانی بازنشستگان را اعلام کرده و گفته بود: طبق بخشنامه وزارت اقتصاد، بازنشستگان می‌توانند با ارائه نامه کسر از حقوق وام ۵۰ میلیون تومانی بگیرند. اما بازنشستگان اگر متقاضی دریافت وام ۱۰۰ میلیونی باشند، علاوه بر ارائه نامه کسر از حقوق، باید چک یا سفته هم به بانک بدهند.

یعنی در این شرایط اعلام شده، مساله اعتبارسنجی بازنشستگان مطرح نشده است. از طرفی از ابتدا اعلام شده بود که کارمندان دولت هم نیازی به اعتبارسنجی ندارند.

با این تفاسیر می‌توان گفت این دو گروه بدون نیاز به اعتبازسنجی می‌توانند وام بگیرند. اما مشکل دیگری که بر سر پرداخت این وام وجود دارد این است که بسیاری از بانک‌ها در اسفندماه وام بانکی جدید پرداخت نمی‌کنند و متقاضیان تنها در ماه بهمن فرصت دارند که درخواست خود را به بانک بدهند.

اما نکته دیگر این است که بسیاری از بانک‌ها مدتی است که پرداخت تسهیلات خود را متوقف کرده‌اند و منابع بانکی قفل شده است. به همین دلیل امید چندانی وجود ندارد که وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن در سال جاری پرداخت شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان