صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
کد خبر : 108577

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس پاسخ می‌دهد؛

چرا وجود حباب در صندوق‌های اهرمی ضروری است؟

چرا وجود حباب در صندوق‌های اهرمی ضروری است؟
امیر ندیری کارشناس بازار سرمایه گفت: خاصیت صندوق اهرمی است که تقاضا برای یونیت‌های ممتاز بالاست و وجود حباب تا زیر 20 درصد در این صندوق‌ها منطقی است.

امیر ندیری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره صندوق‌های اهرمی اظهار داشت: این صندوق‌ها در حال حاضر بین 3 تا 15 درصد حباب قیمتی دارند که نحوه محاسبه آن هم به این شکل است که اختلاف قیمت بین تابلو و NAV این حباب را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: به نظر من حباب قیمتی باید تا حد معقولی وجود داشته باشد و دلیل آن هم این است که در شرایط فعلی که انتظار رشد بازار در آینده کوتاه مدت وجود دارد، صندوق اهرمی می‌تواند بازدهی بیشتری را برساند و باعث می‌شود تقاضا روی این صندوق بیشتر باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: همین بالا بودن تقاضا باعث ایجاد حباب می‌شود چون نرخ بهره‌ای که صندوق‌ها دارند زیر 30 درصد است و تورم ما بالای 40 درصد است و حتی اگر سهام به میزان تورم هم بازدهی بدهد، به صرفه است که در صندوق‌های اهرمی سرمایه‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: شاید بگوییم که چرا بازارگردان یا مدیر صندوق این حباب را صفر نمی‌کند؛ دلیل آن این است که این صندوق‌های یونیت‌های عادی و ممتاز دارند.


بیشتر بخوانید: چرا باید صندوق اهرمی بخریم؟


ندیری در این خصوص توضیح داد: یونیت‌های عادی همان سرمایه‌گذارانی هستند که سود ثابت مثلا 30 درصد دریافت می‌کنند و منابع آنها را یونیت داران ممتاز که همان ETF است، استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد با عرضه زیاد، تعداد یونیت‌های ممتاز بالا برود باعث می‌شود که در مقایسه با یونیت‌های عادی وزنشان بالا برود و آن خاصیت اهرمی خود به خود کم شود، پس خاصیت صندوق اهرمی اینگونه است که تقاضا برای یونیت‌های ممتاز بالاست و وجود حباب تا زیر 20 درصد در این صندوق‌ها منطقی است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + دوازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان