تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۱۷
کد خبر : 115162

مدیر ارشد مرکز جامع تخصصی املاک ساردور تشریح کرد؛

چالش های بازار مسکن چیست؟

چالش های بازار مسکن چیست؟
مدیر ارشد مرکز جامع تخصصی املاک ساردور به تشریح چالش های بازار مسکن پرداخت و بازدهی این بازار با سایر بازارها را مقایسه کرد.

به گزارش شهر بورس، سید هادی اسحقی مدیرعامل شرکت آریا سلامت نفس در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: بازار ملک همواره بازار جذابی برای سرمایه‌گذاری است. موازی با سایر بازارها، مسکن نیز چالش‌ها و ظرفیت‌هایی دارد.

وی با مقایسه بازدهی بازارها در دهه‌های اخیر، خاطرنشان کرد: متوسط قیمت مسکن در ۴۰ سال قبل، دو هزار تومان بود اما در مهرماه ۱۴۰۲، هر متر مسکن در تهران ۸۱ میلیون تومان است. سکه در سال ۱۳۶۰،سه هزار و ۵۰۰ تومان بود که هشت هزار برابر شده و ۳۱ هزار و ۵۰۰ برابر تفاوت دو بازار است. دلار در سال 1360، ۲۷ تومان بود و ۲۰۳۷ برابر بود.

مدیر ارشد مرکز جامع تخصصی املاک ساردور درباره وضعیت بازار مسکن گفت: این بازار ۶ فصل رونق و ۹ فصل رکود دارد اما هیچ‌گاه از تورم عقب نمانده و از تورم جلوتر می‌رود.


بیشتر بخوانید: چرا سیاست‌های مسکنی در بازار اثر ندارد؟


اسحقی به تشریح چالش‌های بازار مسکن پرداخت و گفت: مسکن بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری است اما چالش‌هایی در آن وجود دارد. قیمت گران ملک، مانع از سرمایه‌گذاری آسان شده و همچنین نقدشوندگی ملک نیز کمتر از سایر بازارهاست.

وی یادآور شد: ۹۰ درصد دارایی مردم ما در حوزه مسکن بوده اما این بازار و معاملاتش در ابتدایی‌ترین حالت ممکن مانده است. البته میزان کلاهبرداری و سوخت پول در اینجا کمتر است.

مدیرعامل شرکت آریا سلامت نفس همچنین از ایجاد صندوق سرمایه گذاری ساردور جهت سرمایه گذاری در بخش مسکن توسط این مرکز خبر داد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان