شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر : 83058

پیش بینی 5 کارشناس از آینده قیمت دلار

پیش بینی 5 کارشناس از آینده قیمت دلار
بازار ارز این روزها نوسانات اندکی دارد که گاه تحت تاثیر اخبار سیاسی است. در ادامه 5 کارشناس به پیش بینی قیمت دلار در آینده پرداخته اند.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، مدتی است که قیمت دلار در محدوده ۵۱ هزار تومان نوسان اندکی دارد و اخباردرمانی هم نتوانسته است نرخ ارز را به کانال پایین‌تر ببرد. برخی کارشناسان این موضوع را تا حدودی نگران‌کننده می‌دانند. چرا که دلار در ماه‌های خرداد و تیر به طور سنتی در کف قیمت سالانه خود قرار دارد و نرخ‌های فعلی می‌تواند نشان‌دهنده افزایش قیمت در ماه‌های باقیمانده سال باشد.

کارشناسان معتقدند که با وجود انتشار اخباری چون احتمال از سرگیری دوباره مذاکرات هسته‌ای و احتمال احیای برجام و همچنین بازی چندباره دولت با خبر آزادسازی منابع بلوکه شده، واقعیت‌ها و شاخص‌های اقتصادی کشور، مانع از کاهش قیمت دلار شده است.

تجارت‌نیوز در مورد آینده بازار ارز با پنج کارشناس گفتگو کرده است که نظرات آنها را در ادامه می‌خوانید.

فلاحیان: بدون اخبار سیاسی مساعد، افزایش قیمت‌ها محتمل است

جواد فلاحیان، کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش مقطعی قیمت دلار و طلا در هفته گذشته، موقتی است گفت: «روند قیمت دلار ناشی از اخبار مثبت سیاسی نظیر مذاکرات اخیر پادشاه عمان در تهران است. این موضوعات باعث افت هیجانات اولیه در بازار شده است. اما باید توجه داشت اگر اخبار مساعد سیاسی روانه بازار نشود، دلار می‌تواند به‌راحتی در کانال‌های بالاترِ قیمتی قرار بگیرد.»

او توضیح داد: «بخشی از ریزش قیمت دلار و سکه می‌تواند به دلیل تقاضایی باشد که در بازار خودرو به وجود آمده است و موضوع واردات خودرو نیز مطرح شده است. بنابراین اگر بازاری سرکوب شود تاثیراتش را بر سایر بازارها می‌بینیم.»

بوربور: روند قیمتی دلار صعودی است

سجاد بوربور، کارشناس و فعال اقتصادی نیز درباره رفت و برگشت قیمت دلار با هر سیگنال سیاسی گفت: «حرکات رفت و برگشتی قیمت دلار را نمی‌توان به مثابه یک روند در نظر گرفت. کاهش قیمت در بازار ارز نوسان محدودی است که دوام زیادی نیز ندارد.»

وی با اشاره به افزایش تورم و رشد انتظارات تورمی خاطرنشان کرد: «نسبت سپرده‌های بلندمدت کاهش پیدا کرده و پول به سمت سپرده‌های دیداری در حرکت است. باید توجه داشت اگر قیمت دلار به زیر کانال ۵۰ هزار تومانی برگردد، فعالان اقتصادی برای خرید دلار یا طلا هجوم می‌آورند و اجازه افت قیمت بیش از این مقدار را نمی‌دهند.»

این کارشناس اقتصادی روند دلار را صعودی پیش‌بینی کرد و گفت: «بالا و پایین‌های فعلی قیمت دلار نوسان است و فعالان اقتصادی نباید به آن توجهی کنند. چشم‌انداز قیمت دلار با توجه به مولفه‌های موثر بر آن صعودی است و حرکت‌های کاهشی فعلی استراحت در مسیر افزایشی است.»

اما همچنان این سوال مطرح است که آیا روند صعودی دلار مهار می‌شود؟ بوربور در پاسخ به این سوال گفت: «غیر از سرکوب دلار، هیچ کاری از دست دولت برنمی‌آید. توجه داشته باشید ما باید دلار را به مثابه کالا در نظر بگیریم. مگر تورم روی همه کالاها و خدمات تاثیر نمی‌گذارد؟»

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + بیست =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان