شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۸:۴۳
کد خبر : 106390

پیش بینی یورو در سال 2024

پیش بینی یورو در سال 2024
بر اساس نتایج یک نظرسنجی از اقتصاددان، انتظار می‌رود بلوک ارزی یورو در سال جاری میلادی یعنی 2024 تنها رشد اقتصادی ۰.۶ درصدی را تجربه کند.

به گزارش شهر بورس به نقل از تسنیم، بر اساس نتایج یک نظرسنجی از اقتصاددان که نشریه فایننشال تایمز انجام داد، انتظار می‌رود بلوک ارزی یورو در سال جاری میلادی یعنی 2024 تنها رشد اقتصادی ۰.۶ درصدی را تجربه کند.

به نقل از راشاتودی، البته چشم انداز منتشر شده توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) و صندوق بین المللی پول (IMF)  برای این منطقه که متشکل از ۲۰ کشور است، خوش بینانه تر به نظر می‌رسد، چرا که تحلیلگران این مؤسسات انتظار دارند اقتصاد این بلوک در سال ۲۰۲۴ به ترتیب ۰.۸ و ۱.۲ درصد رشد کند.

به گفته کارشناسان شرکت کننده در نظرسنجی فایننشال تایمز، اقتصاد منطقه یورو نمی‌تواند از رشد ۰.۶ درصدی فراتر رود، علیرغم اینکه انتظار می رود دستمزدها سریعتر از تورم رشد کنند.

دو سوم از پاسخ دهندگان نیز حرکت اقتصاد منطقه یورو را به سمت رکود پیش بینی می‌کنند که معمولاً دو فصل متوالی کاهش تولید ناخالص داخلی تعریف می‌شود.

به گفته اقتصاددانان، رشد دستمزدها در این منطقه در سال ۲۰۲۴ در مجموع تنها ۴ درصد خواهد بود، در حالی که پیش‌بینی می‌شود قیمت‌های مصرف کننده به طور متوسط در سال جاری میلادی بیش از ۲.۵ درصد و در سال ۲۰۲۵ حدود ۲.۱ درصد افزایش یابد.


پیش بینی مهم سه کارشناس اقتصادی از قیمت دلار


بانک مرکزی اروپا نیز پیش از این رشد دستمزدها و تورم را در سال جاری به ترتیب ۴.۶ و ۲.۷ درصد پیش بینی کرده بود که برای اولین بار در سه سال اخیر رشد درآمد واقعی خانوارها را نشان می‌دهد.

این تنظیم کننده همچنین انتظار دارد قیمت‌های مصرف کننده در سال ۲۰۲۵، ۲.۱ درصد رشد کند.

در همین حال، طبق نظر اکثر اقتصاددانان مورد نظرسنجی، پیش‌بینی می‌شود که نرخ بیکاری منطقه یورو از پایین‌ترین رقم خود یعنی ۶.۵ درصد در اکتبر به ۶.۹ درصد در پایان سال جاری میلادی افزایش یابد.

این اقتصاددانان همچنین هشدار دادند که نرخ‌های بالای بهره، آشفتگی احتمالی بازار انرژی و بی ثباتی ژئوپلیتیکی منجر به رکود عمیق‌تر در این منطقه خواهد شد و انتخاب احتمالی دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا همراه با احتمال شکست اوکراین در درگیری نظامی با روسیه می‌تواند این وضعیت را وخیم‌تر کند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + ده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان