شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
کد خبر : 78228

پیش بینی قیمت طلا و سکه 9 فروردین 1402

پیش بینی قیمت طلا و سکه 9 فروردین 1402
روند قیمت طلا و سکه همچنان در مسیر افزایشی است، اما تحلیلگران قیمت طلا و سکه 9 فروردین 1402 را چگونه پیش بینی می کنند؟

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه در چهارمین روز از آغاز به کار بازارها در سال جدید، همچنان در روند افزایشی قرار دارد. اما تحلیلگران قیمت طلا و سکه 9 فروردین 1402 را چگونه پیش بینی می کنند؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند افزایش قیمت طلای جهانی و تغییر و تحولات بانک‌های جهانی باعث افزایش قیمت اونس جهانی طلا شده است. دو عامل قیمت دلار که در مدت یادشده در روند صعودی قرار گرفته و اونس جهانی طلا بر قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی تاثیرگذار است.

رشد ۱۰ دلاری طلای جهانی

امروز قیمت هر اونس طلا به هزار و 965 دلار رسید و نسبت به روز گذشته ۱۰ دلار افزایش قیمت داشته است.

به طور کلی روند قیمت فلزات ارزشمند نسبت به روزهای پایانی سال 1401 مسیری رو به بالا را می‌پیمایند و نوساناتی افزایشی را تجربه کرده‌اند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 9 فروردین 1402

در همین راستا علی صادقین، تحلیلگر اقتصادی با اشاره به افزایش قیمت اونس‌ جهانی طلا و تاثیر آن بر بازار داخل کشورگفت: «قیمت طلا و سکه در کشور به واسطه قیمت دلار تعیین می‌شود. به اعتقاد من فعلا قیمت دلار در کانال جدید نوسان دارد.»

وی ابراز عقیده کرد: «قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی سال گذشته، با توجه به تاثیر قیمت دلار از مذاکرات سیاسی روند نسبتا باثباتی داشت. در سال جدید در صورت ایجاد توافق و روابط مساعد سیاسی با سایر کشورها این روند حفظ می‌شود.»

وی گفت: «به اعتقاد من، تحلیل قیمت‌ها در بازار فلز زرد بیشتر از سه تا چهار ماه آینده امکان‌پذیر نیست؛ زیرا نتیجه مذاکرات صورت گرفته در سال گذشته هنوز مشخص نشده است.»

وی تورم سال جاری را در حدود ۵۰ درصد پیش‌بینی کرد و گفت: «براساس قاعده برابری قدرت خرید، قیمت در بازار طلا، سکه و دلار تخمین زده می‌شود و کنترل یا کاهش قیمت در بازارهای مالی تماما بستگی به اخبار برجامی دارد. در صورتی که مذاکراتی در رابطه با برجام رخ دهد، قیمت در بازارهای مالی قابلیت کاهش دارد. اما اگر مذاکراتی صورت نگیرد، دوباره روند قیمت‌ها صعودی می‌شود.»

این تحلیلگر اقتصادی خاطرنشان کرد: «به اعتقاد من نشست گروسی در تهران توانست قیمت دلار و طلا و سکه را در کانال‌های پایین قیمتی قرار دهد. این نشست برای بازارهای مالی بسیار مثبت بود و قیمت‌ها فعلا برای کوتاه‌مدت قابلیت کنترل دارد.»


قیمت طلا و سکه امروز 8 فروردین 1402


قیمت طلا و انواع سکه در بازار

قیمت سکه امامی در حال حاضر به 31 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است و 6 میلیون و 500 هزار تومان نیز حباب دارد؛ همچنین قیمت سکه بهار آزادی نیز 28 میلیون و 800 هزار تومان و قیمت نیم سکه نیز 19 میلیون تومان ثبت شده است.

از سوی دیگر، قیمت ربع سکه نیز امروز 11 میلیون و 300 هزار تومان و قیمت سکه گرمی نیز به 7 میلیون تومان رسیده است. قیمت طلای 18 عیار نیز در لحظه تنظیم این گزارش دو میلیون و 574 هزار تومان اعلام شده و قیمت مثقال طلای 17 عیار 11 میلیون و 150 هزار تومان ثبت شده است.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =

پراپ تریدینگ

کمان