شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
کد خبر : 75471

پیش بینی قیمت طلا و سکه 6 اسفند 1401

پیش بینی قیمت طلا و سکه 6 اسفند 1401
روز پنج‌شنبه دلار با وجود آغاز به کار مرکز مبادله طلا و ارز گران شد. اما کارشناسان قیمت طلا و سکه 6 اسفند 1401 را چگونه پیش بینی می کنند؟

به گزارش شهر بورس، قیمت طلا و سکه بار در قله تاریخی خود ایستاد. این روند پیش از هر متغیر دیگری، متاثر از تغییر کانال قیمت دلار رخ داد. اما کارشناسان قیمت طلا و سکه 6 اسفند 1401 را چگونه پیش بینی می کنند؟

این در حالی است که نرخ انس جهانی طلا روز گذشته کاهش داشت و با بهای ۱۸۲۵ دلار معامله شد.

خنثی‌سازی انس جهانی در بازار ایران

تقویت شاخص دلار در روز گذشته باعث کاهش ارزش انس جهانی طلا شد.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که انس طلا با توجه به صورت‌جلسه فدرال رزرو روند کاهشی به خود بگیرد.

پیش‌بینی‌ها از تشدید سیاست‌های انقباضی توسط بانک مرکزی آمریکا شرایط را سخت‌تر کرده است. چراکه این احتمال وجود دارد فدرال رزرو برای ماه مارس نرخ بهره را نیم درصد بالا ببرد تا شانس بازگشت تورم به سطح دو درصدی تقویت شود.

قیمت طلا و سکه در نخستین هفته اسفندماه در تمام روزها به غیر از سه‌شنبه، متاثر از توقف عرضه ربع سکه در بورس کالا و آغاز به کار مرکز مبادله طلا و ارز صعودی بود.

معامله‌گران این بازار معتقدند، افزایش قیمت در بازار فلز زرد با افزایش قیمت دلار همراه شده و محدوده مقاومت را شکسته است. همچنین برخی از فعالان کاهشی بازار دست از فروش کشیدند.

تغییر کانال سکه

روز پنج‌شنبه چهارم اسفندماه  قیمت سکه امامی با نرخ ۳۰ میلیون و ۹۴۴ هزار تومان معامله شد و نسبت به روز چهارشنبه یک میلیون و ۴۱ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

سکه بهار بیشترین افزایش قیمت را در قطعات سکه داشت و با رشد یک میلیون و ۱۰۶ هزار تومانی، به قیمت ۲۸ میلیون و ۸۰۳ هزار تومان رسید.

نیم سکه با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت، وارد کانال ۱۶ میلیون تومان و با نرخ ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

ربع سکه نیز با قیمت ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله و ۶۰۰ هزار تومان گران‌تر شد. این قطعه از سکه نیز روز گذشته یک کانال بالاتر نشست.

همچنین سکه گرمی با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد و ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

هر مثقال طلا به قیمت ۱۰ میلیون و ۷۰۸ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت دو میلیون و ۴۷۲ هزار تومان معامله شد. قیمت هر گرم طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۴۳۹ هزار تومان رسید.

حباب سکه نیز افزایش قیمت داشت. حباب سکه امامی وارد کانال هشت میلیون تومانی شد و حباب سکه بهار نیز وارد کانال ۶ میلیون تومانی شد.


بیشتربخوانید: دلیل افزایش قیمت طلا و سکه چیست؟


پیش بینی قیمت طلا و سکه 6 اسفند 1401

پیش بینی قیمت طلا و سکه 6 اسفند 1401

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند طلا به عنوان بازار موازی با دلار رفتار می‌کند. در حال حاضر طلا، سکه و دلار دارایی‌های رزرو محسوب می‌شوند و در زمان‌هایی که مردم نگرانی زیادی نسبت به ارزش دارایی‌هایشان دارند، تقاضا برای این بازارها افزایش می‌یابد.

گفتنی است نوسانات انس جهانی طلا به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین‌ قیمت طلا وسکه در داخل کشور بسیار محدود است؛ عامل ارز مهمترین اثر را بر قیمت، در بازار فلز زرد دارد.

در حال حاضر دو بازار موازی دلار و طلا جاذب سرمایه‌های خرد مردم( تا سقف یک میلیارد تومان) هستند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند افزایش انتظارات تورمی، بزرگ شدن حباب سکه را به همراه دارد و از سوی دیگر حباب سکه و رشد قیمت دلار در روندی همگرا با یکدیگر قرار دارند. آنها معتقدند افزایش قیمت طلا و سکه توانایی خرید مردم را تا حد خرید ربع سکه پایین‌ آورده، به همین دلیل است که فشار تقاضا برای ربع سکه بالاست و این افزایش تقاضا افزایش قیمت این قطعه از سکه را به همراه دارد.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 12 =

پراپ تریدینگ

کمان