شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
کد خبر : 77090

پیش بینی قیمت طلا و سکه 24 اسفند 1401

پیش بینی قیمت طلا و سکه 24 اسفند 1401
بازار فلز زرد پیرو افزایش قیمت دلار در حال فتح دوباره قله‌های قیمتی است، اما قیمت طلا و سکه 24 اسفند 1401 چگونه پیش بینی می شود؟

به گزارش شهر بورس، روند افزایشی قیمت طلا و سکه همچنان ادامه دارد. بازار فلز زرد پیرو افزایش قیمت دلار در حال فتح دوباره قله‌های قیمتی است. امروز انس جهانی طلا کاهش محدودی داشت. فلز گران بهای جهانی در محدوده 1,910.24 دلار به فروش رسید. در بازار داخلی نیز قیمت طلا و تمام قطعات سکه گران شدند. اما کارشناسان قیمت طلا و سکه 24 اسفند 1401 را چگونه پیش بینی می کنند؟

در حالی که روز گذشته قیمت دلار کاهش داشت، اما بازار فلز زرد مستقل عمل کرد و گران شد. امروز دلار افزایش قیمت داشت و قیمت طلا و سکه نیز از افزایش قیمت‌ها جا نماند و روند صعودی داشت.

به باور بخشی از تحلیلگران، افزایش سریع اونس طلا در بازارهای جهانی یکی از مهمترین عواملی بوده که هیجان خرید را در بازار سکه بالا برده است. هفته گذشته بازار طلا و سکه تحت تاثیر اخبار مساعد سیاسی و توافق ایران با عربستان در شرایط نسبتا با ثباتی قرار داشت.

معامله‌گران حرفه‌ای بازار تمایلی به خرید و فروش نداشتند و منتظر بودند شاید اخباری روانه بازار شود و قیمت‌ها را به کانال‌های پایین‌تر بکشاند. اما به نظر می‌رسد با نزدیکی به روزهای پایانی سال، خریداران احتیاطی نیز وارد بازار شده‌اند و مطمئن هستند سیگنالی برای مهار و کاهش قیمت وجود ندارد.

رشد تمام قطعات سکه به غیر از امامی

امروز ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه برای ساعاتی از کانال ۳۰ میلیون تومانی عبور کرد اما بعد از ظهر به کف کانال ۲۹ میلیون تومانی برگشت. امروز بازار طلا و سکه به دلیل مراسم چهارشنبه پایان سال در ساعت ۱۶ بسته شد.

اما تا زمان پایان معاملات فیزیکی امروز، قیمت سکه نوسان زیادی داشت. قیمت سکه امامی در آخرین معامله امروز با قیمت ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بسته ‌شد. سکه بهار آزادی بیش از دو میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت حدودی ۲۷ میلیون تومانی رسید.

نیم سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گرانتر از دیروز معامله شد و به قیمت ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی رسید. ربع سکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. امروز سکه گرمی ۷۰۰ هزار تومان گرانتر شد و با قیمت ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز قیمت طلا نیز روند صعودی داشت. هر مثقال طلا ۴۹۱ هزار تومان گران شد. هم‌ اکنون هر مثقال طلا با قیمت ۹میلیون و ۸۹۱ هزار تومان مبادله می‌شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۱۱۴ هزار تومانی به قیمت دو میلیون و ۲۸۴ هزار تومان رسید.

قیمت طلای دست دوم هم دو میلیون و ۲۵۴ هزار تومان شد که نسبت به دیروز ۱۱۲ هزار تومان گران‌تر شده است.

حباب سکه روند پرنوسانی دارد. امروز تمامی قطعات سکه رشد حباب داشتند. حباب سکه بهار یک میلیون و ۲۰۷ هزار تومان گران شد و سایر قطعات سکه نیز رشد حباب ۶۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومانی داشتند.


بیشتربخوانید: قیمت طلا و سکه امروز 23 اسفند 1401


پیش بینی قیمت طلا و سکه 24 اسفند 1401

سیامک قاسمی کارشناس بازارهای مالی با اشاره به نگرانی مردم نسبت به کاهش ارزش دارایی‌هایشان گفته است: «ممنوعیت معاملات ارزی و شدت گرفتن تقاضا در بازار سکه به عنوان بازار قانونی و جایگزین ارز، سبب افزایش قابل توجه رشد سکه نسبت به دلار شده است.»

وی ضمن تاکید بر اینکه بازار طلا همان بازار ارز است در کانال شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرده است: «اگر طلا را به عنوان شاخص اقتصادی که دو عامل قیمت دلار و انس جهانی طلا روی آن تاثیر دارند بدانیم، تغییرات انس جهانی طلا محدود است و نهایت مثبت و منفی پنج درصد تغییر می‌کند . بنابراین عملا ارز بازار فلز زرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

این کارشناس اقتصادی همچنین افزوده است:«در اقتصاد ایران مردم می‌خواهند دلار بخرند و سفته باز هم نیستند و تقاضای حفظ ارزش دارایی‌هایشان را دارند. به جهت غیرقانونی بودن معاملات ارز هم نمی‌توانند دلار بخرند بنابراین طیفی از طلا به عنوان بازار موازی در سطح سرمایه‌های خرد وجود دارد.»

قاسمی تاکید کرده است:«به دلیل فقیرتر شدن جامعه و کاهش عمومی قدرت خرید و افزایش حجم تقاضا در ربع سکه و نیم ‌سکه، حباب در این کالاها بیشتر از سایر قطعات طلا است.»

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =

پراپ تریدینگ

کمان