شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
کد خبر : 78364

پیش بینی قیمت طلا و سکه 10 فروردین 1402

پیش بینی قیمت طلا و سکه 10 فروردین 1402
امروز به واسطه افزایش قیمت دلار قیمت طلا و سکه نیز افزایش یافت، بر این اساس قیمت طلا و سکه 10 فروردین 1402 چگونه پیش بینی می شود؟

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، امروز به واسطه افزایش قیمت دلار و عبور آن از نیمه دوم پله سوم کانال پنجم قیمت‌ طلا و سکه نیز افزایشی بود. بر این اساس قیمت طلا و سکه 10 فروردین 1402 چگونه پیش بینی می شود؟

این در حالی است که قیمت اونس جهانی طلا نیز امروز همچنان بر مدار افزایشی خود قرار دارد و به هزار و 967 دلار رسیده است.

حالا با این سیر افزایشی قیمت دلار در بازار موازی چه مسیری را برای طلا و سکه می‌توان متصور بود؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه 10 فروردین 1402

علی عصاری، کارشناس بازارهای مالی در این خصوص گفت: «امروز با توجه به اینکه قیمت دلار در بازار غیر رسمی بالای پله سوم کانال پنجم تثبیت شد، شاهد افزایش قیمت در دیگر بازارها از جمله خودرو و سکه بودیم.»

او ادامه داد: «سکه در معاملات بورسی حدود 32 میلیون تومان بسته شد؛ یعنی افزایش قیمت دلار تاثیر زیادی بر آن داشته است.»

عصاری همچنین بیان کرد: «بنابراین به نظر می‌آید پس از تعطیلات 13 فروردین با وجود تورم نهادینه و یا سنتی که معمولا اوایل اردیبهشت اتفاق می‌افتد، احتمالا دوباره شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.»

تاثیر خرید سکه بر بازار طلا

این کارشناس بازارهای مالی همچنین در خصوص تاثیر سکه بر قیمت طلا توضیح داد: «بازار سکه درگیر حباب است و به طور کلی نوسانات آن می‌تواند بازاری آتی برای طلا باشد، به عبارت دیگر وقتی خریدار حاضر است مبلغ بیشتری را بابت حباب سکه بپردازد انتظارات تورمی به نسبت بالاتری وجود دارد و می‌توان قیمت طلا را در این بازار افزایشی پیش‌بینی کرد.»

او در این مورد ادامه داد: «بنابراین با توجه به اتفاق امروز طبیعتا روند قیمتی در این بازار می‌تواند صعودی باشد، ولی احتمال دارد امسال دولت بخواهد نقدینگی را به سمت بازارهای دیگر هدایت کند. البته به واسطه قیمت دلار قطعا در بازار طلا و سکه نیز رشد وجود خواهد داشت، ولی اینکه از بقیه بازارها رشد بیشتری را داشته باشد باید پس از تعطیلات عید نوروز به آن پرداخت.»


قیمت طلا و سکه امروز 9 فروردین 1402


قیمت انواع سکه در بازار

قیمت سکه امامی در حال حاضر به 32 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است و همچنین قیمت سکه بهار آزادی نیز 29 میلیون و 600 هزار تومان و قیمت نیم سکه نیز 19 میلیون و 500 هزار تومان ثبت شده است.

از سوی دیگر قیمت ربع سکه نیز امروز 11 میلیون و 700 هزار تومان و قیمت سکه گرمی نیز به هفت میلیون  تومان رسیده است. قیمت طلای 18 عیار نیز در لحظه تنظیم این گزارش دو میلیون و 687 هزار تومان اعلام شده و قیمت مثقال طلای 17 عیار 11 میلیون و 640 هزار تومان ثبت شده است.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + بیست =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان