شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
کد خبر : 75008

پیش بینی قیمت طلا و سکه یک اسفند 1401

پیش بینی قیمت طلا و سکه یک اسفند 1401
فعالان بازار معتقدند روند حرکتی قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر عجیب و ترسناک شده است. قیمت طلا و سکه یک اسفند 1401 چگونه پیش بینی می شود؟

به گزارش شهر بورس، با روند افزایشی قیمت دلار در بازارهای داخلی، قیمت طلا و سکه بار دیگر سقف شکنی کرد و گران شد. در این راستا، کارشناسان قیمت طلا و سکه یک اسفند 1401 را چگونه پیش بینی می کنند؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه یک اسفند 1401

برخی تحلیلگران بازار معتقدند این روند صعودی قیمت طلا و سه بدون توجه به کاهش انس‌جهانی طلا رخ داده است.

معامله‌گران بازار دلار و سکه در دومین روز هفته جاری بعد از یک روز تعطیلی در موقعیت خرید قرار گرفتند. معامله‌گران معتقدند روند حرکتی ارز و سکه در روزهای اخیر عجیب و ترسناک شده است.

چارت‌های دلار، سکه و درهم از اشباع خرید خبر می‌دهند با این حال بازار خلاف جهت چارت حرکت می‌کند. آنها می‌گفتند این مدل افزایش قیمت بی‌سابقه است. بازارساز دیگر نقشی در تعیین قیمت ندارد و این روند‌های تورمی است که به بازار جهت داده است.

از نگاه فعالان بازار، دلیل اصلی افزایش اشتیاق سکه‌بازان در چند وقت اخیر، حرکت هماهنگ نرخ سکه با اسکناس آمریکایی بوده است.

به نظر می‌رسد بسته تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران، حال بازار را آشفته کرده و معامله‌گران را در موقعیت خرید قرار داده است.

یک رسانه آمریکایی مدعی شده به پیش‌نویس اسنادی دست یافته که نشان می‌دهند اتحادیه اروپا  روز دوشنبه یک اسفند آخرین بانک های ایرانی را وارد لیست تحریم خواهند کرد. این خبر از نگاه عده‌ای از معامله‌گران ممکن است موجب تداوم صعود سکه و ارز شود.

سکه به کانال ۳۰ نزدیک شد

در نخستین روز معاملاتی هفته  قیمت سکه امامی بیش از یک میلیون و ۲۹۸ هزار تومان گران شد. این قطعه از سکه به کانال ۳۰ میلیونی نزدیک شده است. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۹۶ هزار تومان معامله می‌شد.

در لحظه نگارش این گزارش، روند افزایشی قیمت طلا در بازار معالات تهران همچنان ادامه دارد و نوسان قیمت در مسیر صعودی است.

امروز یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، قیمت سکه بهار آزادی نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و در لحظه نگارش این گزارش به قیمت حدودی ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

نیم سکه ۳۰۰ هزار تومان گرانتر از روز پنجشنبه معامله شد و به قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی رسید. ربع سکه ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. به نظر می‌رسد قیمت این قطعات سکه در کانال جدید تثبیت شده‌اند.

امروز سکه گرمی تنها قطعه‌ای از سکه بود که ۱۵۰ هزار تومان ارزانتر شد. این قطعه، در هفته ‌گذشته نیز کمترین رشد قیمت را در خانواده خود داشته است. ربع سکه اکنون با قیمت ۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

امروز قیمت طلا نیز روند صعودی داشت. هر مثقال طلا ۲۴۵ هزار تومان گران شد که این مقدار افزایش قیمت در هفته‌های گذشته برای طلا رکوردشکنی محسوب می‌شود. هم‌ اکنون هر مثقال طلا با قیمت ۹ میلیون و ۷۷۸ هزار تومان مبادله می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۵۶ هزار و ۶۰۰ تومانی به قیمت دو میلیون و ۲۵۸ هزار تومان رسید.

قیمت طلای دست دوم هم دو میلیون و ۲۲۹ هزار تومان شد که نسبت به آخرین روز هفته گذشته ۵۶ هزار تومان گران‌تر شده است.


بیشتربخوانید: قیمت طلا و سکه امروز 30 بهمن 1401


حباب سکه افزایشی است؟

حباب سکه روند پرنوسانی دارد. در ابتدای ساعات معاملاتی با نوسان صعودی در تمام قطعات سکه همراه بود. در لحظه نگارش این گزارش حباب سکه امامی، بهار آزادی و ربع سکه روند صعودی قیمت دارند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه یک اسفند 1401

سکه امامی امروز بیشترین رشد حباب قیمت را داشت و همچنان در خانواده خود با بیش از هفت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حباب، پرچمدار بیشترین حباب در میان قطعات سکه است.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + سیزده =

فاطمه سه شنبه , 2 اسفند 1401 - 12:33

دولت فکری به اقتصاد کشور بکنند ملت گرسنه‌اند

پراپ تریدینگ

کمان