شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
کد خبر : 75104

پیش بینی قیمت طلا و سکه دو اسفند 1401

پیش بینی قیمت طلا و سکه دو اسفند 1401
قیمت طلا و سکه امروز باز هم صعودی بود؛ بر این اساس، کارشناسان قیمت طلا و سکه دو اسفند 1401 را چگونه پیش بینی می کنند؟

به گزارش شهر بورس، روند افزایشی قیمت طلا و سکه همچنان ادامه دارد. بازار فلز زرد پیرو قیمت دلار در حال طی کردن قله‌های قیمتی است. در این راستا، کارشناسان قیمت طلا و سکه دو اسفند 1401 را چگونه پیش بینی می کنند؟

امروز انس جهانی طلا رشد محدودی داشت. فلز گران‌بهای جهانی در محدوده 1844 دلار به فروش رسید. در بازار داخلی قیمت هر مثقال طلا وارد کانال ۱۰ میلیون تومانی شد و تمام قطعات سکه گران شدند.

سیگنال اتمی به بازار؟

شب گذشته برخی خبرگزاری‌های داخلی خبر دادند خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دو دیپلمات بلندپایه مدعی شد بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران، هفته گذشته اورانیوم غنی ‌شده با درصد بالا را شناسایی کرده‌اند.

در همین حال اتحادیه اروپا هم اعلام کرد 32 فرد و نهاد ایرانی را به فهرست تازه تحریم‌های خود افزوده است. عده‌ای از معامله‌گران این تحولات را شوک شبانه به بازار ارز و سکه تعبیر کردند.

فاصله کم سکه با مرز ۳۰ میلیون تومانی

در حالی که شب گذشته رسیدن قیمت سکه امامی به کانال ۲۹ میلیون تومانی محتمل بود، امروز این قطعه وارد کانال مذکور شد و حالا با محدوده ۳۰ میلیون تومانی کمتر از ۳۰۰ هزار تومان فاصله دارد.

در نخستین روز معاملاتی اسفندماه  قیمت سکه امامی ۹۰۰ هزار تومان گران شد. این قطعه از سکه به کانال ۳۰ میلیونی نزدیک شده است. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با قیمت ۲۹ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان معامله ‌شد.

در لحظه نگارش این گزارش، روند افزایشی قیمت طلا در بازار معالات تهران همچنان ادامه دارد و نوسان قیمت در مسیر صعودی است.

روز دوشنبه یک اسفند ۱۴۰۱، قیمت سکه بهار آزادی بیش از یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت و در لحظه نگارش این گزارش به قیمت حدودی ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

نیم سکه ۴۰۰ هزار تومان گرانتر از دیروز معامله شد و به قیمت ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی رسید. ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. به نظر می‌رسد قیمت این قطعات سکه در کانال جدید تثبیت شده‌اند.

سکه گرمی برخلاف روزهای گذشته افزایش زیادی داشت. این قطعه از سکه امروز ۷۵۰ هزار تومان گرانتر شد و با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز  قیمت طلا نیز روند صعودی داشت. هر مثقال طلا ۳۵۸ هزار تومان گران شد که این مقدار افزایش قیمت در هفته‌های گذشته برای طلا رکوردشکنی محسوب می‌شود. هم‌‌اکنون هر مثقال طلا در کانال جدید قرار دارد و با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان مبادله می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۸۲ هزار و ۶۰۰ تومانی به قیمت دو میلیون و ۳۶۲ هزار تومان رسید.

قیمت طلای دست دوم هم دو میلیون و ۳۳۱ هزار تومان شد که نسبت به دیروز ۷۸ هزار تومان گران‌تر شده است.

حباب سکه روند پرنوسانی دارد. در لحظه نگارش این گزارش تمامی قطعات سکه رشد حباب دارند. این در حالی است که حباب سکه امامی با روند افزایشی امروز و روزهای گذشته به هشت میلیون تومان رسیده است. همچنین امروز حباب سکه گرمی بیش از ۷۰۰ هزار تومان گران و وارد کانال سه میلیون تومانی شد.

حباب نیم و ربع سکه با افزایش قیمت امروز وارد کانال ۵ میلیون تومانی شدند.


بیشتربخوانید: قیمت طلا و سکه امروز یک اسفند 1401


پیش بینی قیمت طلا و سکه دو اسفند 1401

پیش بینی قیمت طلا و سکه دو اسفند 1401

در همین راستا جواد فلاحیان کارشناس اقتصادی روند افزایشی قیمت در بازار فلز زرد را صرفا ناشی از رشد قیمت دلار دانست گفت:«بازار دلار، طلا و سکه به شدت به یکدیگر وابسته است و عملا اگر افزایش قیمتی در بازار دلار داشته باشیم قطعا همان افزایش تقاضا در بازار طلا به وجود می‌آید.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تاثیرگذاری انس جهانی طلا تاکید کرد:«به طور سنتی گفته می‌شود انس جهانی طلا بر بازار فلز زرد در داخل کشور تاثیر می‌گذارد اما به دلیل رشد قیمت دلار شاهد حباب‌هایی در بازار سکه و طلا هم هستیم.»

وی افزود:« در حال حاضر فعالان بازار طلا و دلار هدف اصلیشان حفظ ارزش دارایی‌هایشان است. آنها تمایل دارند که ریال نگهداری نکنند و حاضرند ریالشان را با هر قیمتی تبدیل به دارایی دیگری کنند.»

فلاحیان به ثبت سفارش بالا برای خودرو اشاره کرد و گفت: «این موضوع نشان می‌دهد که مردم کاری به ارزندگی کالاها ندارند و بیشتر به دنبال تبدیل دارایی‌های ریالشان هستند.»

این کارشناس اقتصادی یادآور شد:«سکه همیشه حباب داشته و اینکه انتظار داشته باشیم این حباب بترکد و قیمت پایین بیاید موضوع اشتباهی است. بازار ما دقیقا فقط از قیمت دلار خط می‌گیرد و این حباب ممکن است تا سال آینده دو برابر نیز شود.»

فلاحیان خاطرنشان کرد:« انتظارات تورمی در کشور ما بسیار بالاست و خریدهای امروز یک سرمایه‌گذاری مناسب برای سال‌های آینده است.»

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

پراپ تریدینگ

کمان