شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
کد خبر : 86986

رئیس اتحادیه طلا قیمت طلا و سکه را پیش بینی کرد

رئیس اتحادیه طلا قیمت طلا و سکه را پیش بینی کرد
نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تشدید کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه به پیش بینی قیمت طلا و سکه پرداخته است.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت‌نیوز، امروز ۲۸ تیر قیمت طلا و سکه روند پرنوسانی داشت. در شروع معاملات سکه‌های سنگین افزایش قیمت داشتند اما در ادامه روز ورق برگشت و بازار طلا با کاهش قیمت همراه شد.

امروز قیمت طلا و سکه به روند افزایشی هر چند مختصر فاکتورهای اثرگذار بر قیمت، در بازار فلز زرد بی‌توجه بود و متاثر از کاهش تقاضا مسیر کاهشی را در پیش گرفت.

در روزهای گذشته نیز فعالان بازار فلز زرد همواره بر کاهش قدرت خرید و تقاضا در این بازار تاکید داشتند اما شروع محرم نیز مزید بر علت شده و به افت خرید طلا و سکه دامن زده است.

ضربه کاهش تقاضا به تولید طلا

در همین راستا نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تشدید کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه با شروع ماه محرم به تجارت‌نیوز گفت: «قیمت انس جهانی طلا افزایشی است اما روند قیمت طلا و سکه در بازار داخلی به دلیل رکودی که در تقاضا وجود دارد مسیر عکس گرفته است.»

وی بیان کرد: «روند کاهشی قیمت در بازار فلز زرد از ابتدای تیر ماه و به تدریج تشدید شده است. بازار از هر گونه التهاب دور شده و روند نسبتا باثباتی دارد.»

این مسئول صنفی با اشاره به رکود تقاضا در بازار طلا گفت: «از ابتدای سال کاهش تقاضا در بازار بود که طبق براوردها، طی ماه‌های اخیر در تقاضا حدود ٧٠ درصد افت داشتیم.»

وی ادامه داد: «اما در یک هفته اخیر افت در بازار بیشتر و چشمگیرتر شده است. باید توجه داشت این کاهش تقاضا، صنعت طلا را در وضعیت نامناسبی به لحاظ تولید قرار داده است.»

وی پیش از این نیز به بسته شدن کارگاه‌های ساخت طلا و جواهر به واسطه افت تقاضا،‌ گرانی طلا و تمایل مردم به خرید طلای دست‌دوم اشاره کرده بود.


جدیدترین قیمت سکه و طلا ۲۷ تیر ۱۴۰۲


سکه بهار کانال ۲۵ میلیونی را از دست داد

امروز ۲۷ تیر قیمت سکه امامی با کاهش نزدیک به ۵۰ هزار تومانی  ۱۳۵ با قیمت ۲۷ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان مبادله شد. در روز جاری قیمت سکه بهار ۱۰۰ هزار تومان افت داشت و با رقم ۲۴ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان مبادله شد. گفتنی است این قطعه در ساعات ابتدایی معاملات امروز افزایش قیمت داشت و به کف کانال ۲۵ میلیون تومانی رسید.

در دو روز گذشته نیم‌سکه و ربع‌ سکه تغییر قیمتی نداشتند و با قیمت‌ روز یکشنبه معامله شدند. نیم‌سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ و ربع سکه نیز با رقم ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مبادله شد. امروز سکه گرمی تنها قطعه‌ای بود که افزایش ناچیز پنج هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۶ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان معامله شد.

افت حباب تمام قطعات سکه

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با افزایش ۱۱ دلاری با رقم ۱۹۶۹ دلار معامله شد. امروز قیمت طلا نیز کاهشی بود. هر مثقال طلا با ۶۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۶ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۳۱۲ هزار تومان معامله شد. در روز جاری طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۲۸۲ هزار تومان رسید.

امروز و در لحظه نگارش این گزارش حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. حباب سکه بهار با ۲۳۴ هزار تومان بیشترین مقدار افت را داشت. سکه امامی ۲۰۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۷۴ هزار تومان، ربع سکه ۳۸ و سکه گرمی ۱۵ هزار تومان افت حباب داشتند.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان